عصر ظهور

داستان زیر توسط یکی زائران اربعین 95 اتفاق افتاد

واقعی

درجاده نجف به کربلا در حال پیاده روی بودیم که چندنفر از بچه ها خسته شدند...

هوا تاریک بودو موکب ها پرشده بودند....کنار عمودی ایستادیم تا نفس تازه کنیم ناگهان ماشینى توقف کرد....

هله_بزوار هله_بزوار...من که عربی بلد بودم  با او خوش و بشی کردم....

صاحب_ماشین گفت که باید به خانه من بیایید....بااصرار او به خانه اش رفتیم...جمعیتمان دوازده نفر میشد..بعد از استقبال  گرم و صرف شام ناگهان صدای دعوا و داد و بیدادی از درب خانه بلند شد....به جلوی در آمدیم دیدیم صاحبخانه باهمسایه اش دعوا گرفته اند...

از بحثشان فهمیدم که صاحب این خانه پسری دارد که قاتل پسرهمسایه بوده.... پدر_مقتول امشب را درخانه اش بدون_زائر به سر میکرده و وقتی متوجه آمدن ما به این خانه شده آمده تا مارابه خانه خود ببرد و صاحب خانه هم ممانعت کرده.... پدر مقتول حرفی زد که کمتر کسی میتواند به زبان آورد

زائرهایت را بده از خون پسرم گذشت خواهم کرد و پسرت را میبخشم

شوخی نیست...از خون فرزند گذشتن... پدرقاتل با بیرون کردن ما ازخانه اش میتوانست دوباره پسرش را ببیند و برای همیشه در کنارخودش  داشته باشدش

اما جوابی داد که همه ما  گریه کردیم

زائرها را نمیدهم... قصاصش کن

و اینجا بود که فهمیدم که چقدر زائر حسین بودن مقام و منزلت دارد


مراحل ظهور مسیح در مکاشفه یوحَنّا 

 مرحله 1

سه صدا به گوش می رسد "صدای فریاد! صدای رئیس فرشتگان و صدای شیپور بلند" که هر سه در تمام عالم شنیده میشود، در این هنگام مسیح در آسمان پدیدار می شود

 

مرحله 2

 ظهور ضدّ مسیح یا مسیح دروغین! او از شیطان قدرت می گیرد. دچار کفرگویی خواهد شد! با مقدسات میجنگد، ایمان داران را میکُشد رمز و علامت او 666 است

 

مرحله 3

 دوره مشکلات است. جنگ ملتها با یکدیگر، زمین لرزه، کشتارها، طاعون، مرگ دریا، نابودی گیاهان...

 

مرحله 4

 مسیح با تمام ایمان داران به زمین برمیگردد. خداوند از آسمان آتشی میریزدکه تمام لشگریان ضد مسیح نابود شوند

 

مرحله 5

مسیح هزار سال بر زمین حکومت میکند و رحمت، محبت، عدالت، سلامتی در همه جا گسترش پیدا میکند.

 

مرحله 6

 پس از هزار سال «سلطنت شیطان» از بندها رها میشود و به سرعت بی ایمانان را جمع آوری و قصد جنگ می کند اما در این نبرد موفق نخواهد شد.

 

مرحله 7

 دنیای جدیدی آفریده میشود و از شیطان و گنهکاران اثری نمی ماند. (متون، خلاصه شده است)

 

 مکاشفه یوحنا، درقسمت رساله ها


 ابو درداء گوید:

شبی از شب‌ها که تاریکی، دامان خود را گسترده بود، با امیرالمؤمنین علی (ع) در مدینه بودیم. حضرت کم کم از مردم فاصله گرفت و در میان نخلستان تاریک پنهان گشت. به جست و جوی او برآمدم. نوایی پر از سوز و گداز به گوشم رسید که با خدا دعا و نیایش می‌کرد و می‌گریست… 

? پس از مدتی آوای علی (ع) قطع شد. دیگر از او صدایی نمی‌آمد و حرکتی نمی‌کرد، با خود گفتم: از بیداری شب به خواب رفته، خواستم برای نماز صبح بیدارش کنم، دیدم مانند چوبی خشک افتاده است و هر قدر حرکتش دادم تکانی نخورد. دست و پایش را جمع کردم، جمع نشد، 

گفتم: (إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ) (1)؛ 

سوگند به خدا! علی بن ابی طالب (ع) دار فانی را وداع گفته است. 

نزد حضرت زهرا (ع) آمدم و ماجرا را تعریف کردم. حضرت فرمود:‌ای ابو درداء، سوگند به خدا! این حالتی است که از ترس خدا به او دست می‌دهد (و علی نمرده است. معلوم می‌شود که این حالت امیرالمؤمنین (ع) سابقه پیشین داشته است]. (2)

 

??1- بقره، آیه‌ی 156: «ما از آن خداییم و به سوی او باز می‌گردیم.»

2- بحارالأنوار، ج41، ص11، تاریخ امیرالمؤمنین (ع) باب 101، عبادته و خوفه (ع)،

 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج

 __________________________


 دو خبر مهم و مسرت بخش 

حلب آزاد شد.

 افشاگری مجتهد: اعترافات ولیعهد سعودی درباره شکستهای منطقه ای صحت دارد.

این روزها خبرهای بهجت انگیزی از جبهه های سوریه و عراق و یمن به گوش میرسد که تزلزل و شکست آل سعود و حامیان آن در منطقه بر همگان عیان شده است.

 چند نکته درباره پیروزی های اخیر:

 شکست های پیاپی آل سعود در نبردهای شامات و یمن به قضیه ی مورد نزاع در داخل عربستان تبدیل شده است و پیش بینی میشود با عیانتر شدن این شکست ها شاهد عزل و نصب های متعدد در این کشور باشیم و به دنبال آن درگیری وعده داده شده در خاندان آل سعود محقق شود.

 نکته مهم دیگر این است که باید توجه کنیم دنیای استکبار به اذعان و اعتراف خودشان سالها وقت و هزینه را صرف پیدایش گروه های تروریستی در منطقه انجام داده اند و اینک شاهد نابودی تمام تلاش و تمام هزینه و دلارهایی که در این راه خرج کرده اند میباشند. حاصل سالها برنامه ریزی آنها برای بالا بردن امنیت اسراییل بر باد رفته و اینک ایران همسایه ی دیوار به دیوار اسراییل در سوریه شده است!

ساده لوحانه است که تصور کنیم دنیای استکبار دست روی دست میگذارد و به نظاره ی این واقعه مینشیند. همانطور که به گفته ی مقامات روسیه هرگاه این گروهک ها در تنگنا قرار میگرفتند آمریکا با هر حربه ای آنها را از مهلکه نجات میداد.

 لذا بعید نیست در صورت تضعیف بیش از حد تروریست ها ، دنیای استکبار دست به آخرین حربه ی خود و خروج مهره ی نهایی بزند. مهره ای از میان مرز اردن و سوریه به نام عثمان 

ابن انبسه

الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 

 __________________________


 نزدیک به 300 روایت از شیعه و سنی درباره ی صیحه آسمانی نقل شده است که اشاره میکنند این واقعه در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان شنیده می شود.

در این شب خداوند به وسیله جبرئیل ندایی را در عالم منعکس می کند که همه آن را می شنوند و امام علیه السلام را به عالم معرفی میکند و از مردم خواسته می شود که به ایشان بپیوندند چرا که او حق است و به سوی حق دعوت می کند. این محور نیز اهمیت ماه مبارک رمضان را می رساند که پیوندی عمیق و وثیق با ظهور دارد و آشکارترین نشانه ظهور که همگان شاهد آن خواهند بود علامتی است  که در این ماه اتفاق می افتد.

صیحه آسمانی 4 ماه قبل از ظهور اتفاق می افتد. حتی برخی معتقدند که با آمدن این ندای آسمانی امام زمان (عج) یک نوع ظهور خاص برای افرادی خاص خواهند داشت و نائبانی را تعیین خواهند کرد و فعالیت ها از ماه مبارک رمضان آغاز می شود تا چهار ماه بعد که محرم می رسد و در روز عاشورا ظهور می کنند.

امام صادق (ع) میفرمایند: 

«هرگاه گوینده ای از آسمان نداء بزند که حق با اولاد محمد (ص) است در آن هنگام ظهور مهدی (عج) به سر زبانها می افتد به گونه ای که غیر از او یاد نمی کنند»

در روایات آخرالزمان از شام به محل آغاز جنگ بزرگ یاد شده است.

و اینک 22 کشور جهان در جنگ سوریه وارد شده اند

(بحار الأنوار، ج52، ص 204-288-290).

 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 

 


 سخنان کلیسای ارتدوکس روسیه درباره جنگ روس ها در سوریه تحت عنوان «جنگ مقدس» موجی از واکنش ها را به همراه داشت.

«وسی وولد شاپلین» مقام بلند پایه در کلیسای ارتدوکس روسیه جنگ روس ها در سوریه را برای حمایت مستضعفان عنوان کرد و از این جنگ به «جنگ مقدس» یاد کرد.

عده‌ای جنگ روس ها در سوریه را شمارش معکوس برای پایان دوره آخرالزمان عنوان کردند که این جنگ در «دابق» سوریه صورت خواهد گرفت.

همچنین عنوان شدن جنگ مقدس از سوی کلیسای ارتدوکس را به معنای اعلام جهاد از سوی مسیحی ها قلمداد کرده اند.

لازم به ذکر است که دابق نام روستایی نزدیک شهر حلب در شمال سوریه و نزدیک مرز ترکیه است که بنا بر روایاتی حوادث آخرالزمان از این روستا شروع می شود.

داعش هم برای تاکید به اعتقادات خود، در این رابطه ارتش موسوم به دابق تشکیل داده که فرماندهی آن را 5 نفر برعهده دارند که 3 نفر از آنان ازبکستانی و دو نفر چچنی هستند که در حومه حلب استقرار یافته اند.

 این افراد شبکه ارتباطی ویژه و دستگاه‌های تماس بی‌سیم دارند که با وسایل و تجهیزات ارتباطی دیگر عناصر داعش ارتباطی ندارد.

عناصر این گروه به دقت انتخاب می شوند. سوری ها اجازه عضویت در ارتش دابق را ندارند و در مقابل 50 درصد از قفقازی‌ها این گروه را تشکیل می دهند.

الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 

 __________________________


 

 

?? امام محمد باقر(ع): 

پانی بقوم قد خرجوا من المشرق یطلبون حق فلا یعطونه.

 قومی از مشرق خارج می شوند که حقشان را از جهان می خواهند ولی جهان به آنها نمی دهد.

مرحله اول: قیام ایرانی‌ها و جنگ تحمیلی بود.

مرحله دوم: مخالفان با آنان دشمنی می‌کنند، ولی اهل مشرق دربرابر دشمنان می‌ایستند و تقاضای به رسمیت شناختن حقوق خود را دارند، «یطلبون الحقَّ فلا یعطونه». منظور به رسمت شناختن بحث هسته‌ای است.

 مرحله سوم: جریان جدیدی از دشمنی مخالفان صورت می‌گیرد، ولی اهل مشرق دو مرتبه حقوق خود را مطالبه کرده و می‌خواهند حقوقشان به رسمیت شناخته شود، «ثم یطلبون الحقًّ فلایعطون» یعنی به مرحله‌ای می‌رسند که می‌گویند: ما سلاح داریم. ( منظور از 2 مرتبه شاید تلاش‌ها در 2 دولت باشد و  قسمت دیگر بحث منع آزمایش موشکهای جدید ایران باشد که نهایتا ایران این محدودیت را نخواهد پذیرفت).

 مرحله چهارم: اهل مشرق سلاح خود را به دوش می‌گیرند، «یضعون اَسلحتهُم علی عواتقهِم»، یعنی اعلام آمادگی برای جنگ می کنند. 

در این مرحله، دشمنان حق آن ها را به صورت مشروط به آنان می‌دهند. 

تعبیر امام باقر(ع) یا تعبیر پیغمبر(ص)  این است که سلاح به دوش می‌گیرند. یعنی می‌گویند: ما سلاح داریم  و آن وقت جهان حقشان را به آنها می‌دهد. (نبردی صورت نمی‌گیرد).

مرحله پنجم: ایرانی‌ها شرط و شروط آن‌ها را نپذیرفته و به کار خود ادامه می‌دهند.

این روند ادامه دارد تا سال ظهور حضرت که قیامی در داخل ایران برای یاری امام مهدی(ع) اتفاق می‌افتد . در جریان این قیام ایرانی‌ها دو گروه می‌شوند. ولی اختلافشان سیاسی است. همان فتنه نهایی که در سال ظهور رخ می‌دهد، یک گروه مخالف تقدیم انقلاب به حضرت هستند و یک گروه در پی سپردن پرچم انقلاب به امام زمان و یاری یمانی موعود هستند که:

در نهایت یاران حضرت پیروز میدان فتنه می‌شوند.

 برگرفته از مصاحبه‌ی علامه کورانی 


 

حوادث شش ماه پایانی قبل از ظهور

 پس از آن، سپاه سفیانى از مدینه به قصد جنگیدن با تازه‌واردان مکه و (به گمان خود) به هم آوردن سر و ته جریان نوظهور حضرت مهدى، خارج مى‏شود. به خاطر شدت و نحوه‌ی تخریب این سپاه، احادیث ما آن را به سیل تشبیه کرده‏ اند. 

 این سپاه در میانه‌ی راه به بیابان «بیداء» که بین مکه و مدینه واقع شده است مى‏رسند. لشکریان، شب 15 محرم به این منطقه مى‏رسند و شب را در آن جا بیتوته مى‏کنند. خداوند متعال به جبرئیل (ع) فرمان داده و او هم فریادى از سر خشم و غضب بر آن‌ها مى‏کشد که: «اى بیداء! این جمعیت ستمگر را در خود فرو بر». 

زمین هم آن‌ها را با تمام سلاح‌هایشان می‌بلعد. تنها دو نفر که از قبیله‌ی «جهینه» هستند و ملقب به بشیر و نذیر مى‏شوند، نجات مى‏یابند که بر صورت آن‌ها چنان سیلى زده مى‏شود که چهره‌ی هر دو به عقب برمى‏گردد. 

بشیر به دستور جبرئیل به خدمت حضرت مهدى (ع) رفته و خبر هلاکت لشکر سفیانى را به ایشان مى‏دهد و سپس به دست آن حضرت توبه مى‏کند و حضرت هم مرحمت کرده و او را به حالت اولش برمى‏گردانند. نذیر هم براى انذار و برحذر داشتن سفیانى، به شام مى‏رود و او را هم از این جریان خبردار مى‏کند و خود می‌میرد.

مکه پس از این جریان، امنیت خویش را بازمى‏یابد و احدى از پادشاهان و فرمانروایان جرأت نمى‏کند که به قصد جنگیدن با این جمعیت تازه‌وارد مکه، بدان جا رو کند و هر کدام هم که راه افتاده بودند، برمى‏گردند که مبادا آن‌ها هم دچار چنین سرنوشتى بشوند. 

امام (ع) هم که به مرتب کردن و آموزش سپاه ده هزار نفرى خویش در مکه مشغول بوده‏ اند، آن‌ها را حرکت داده و رو به مکه مى‏کنند تا این که به محلى که سپاه سفیانى فرو رفته بودند مى‏رسند و حضرت به یاوران خویش آن نقطه را نشان مى‏دهند.

سفیانى که بخشى از سپاهش در بیابان‏هاى حجاز فرو رفته‏ اند و بخشى دیگر هم در عراق از سید خراسانى و یمنى شکست جدى خورده‏ اند، سعى مى‏کند که در منطقه‌ی شام تا آن جا که مى‏تواند تجدید قوا کند تا این امکان را بیابد که بزرگترین صحنه‌ی جنگ با حضرت را پس از ظهورشان به تصویر بکشد و جنگ خونبارى را از دمشق تا قدس به پا کند...

              الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 

 ___________________________


 

? حضرت رسول (ص) می‌فرمایند: 

«چهار فتنه بر شما فرود آید که در اولی خون‌ها مباح می‌شود، در دومی خون‌ها و ثروت‌ها مباح می‌گردد، در سومی خون‌ها و ثروت‌ها و ناموس‌ها مباح می‌شود و در چهارمی آشوبی کور و کر جهان را مضطرب می‌سازد؛ آن چنان که کشتی غول پیکر آب های مجاور را مضطرب کند»

 ?روزگار رهایی، ص 896?

 به نظر می‌رسد، فتنه اول مقصود دو جنگ جهانی باشد که اولی در حدود یک قرن پیش اتفاق افتاد و در مدت 4 سال 10 میلیون نفر با درگیری مستقیم کشته شدند و در ایران با وجود بی‌طرفی به صورت غیر مستقیم نصف جمعیت کشور (نزدیک به 9 میلیون نفر) کشته شدند! 

 

? پیامبر (ص) می‌فرمایند: در این فتنه خون‌ها مباح می‌شود؛

 ? در جنگ جهانی دوم (70 سال پیش) هفتاد میلیون نفر کشته شدند??

 به نظر می‌رسد فتنه دوم که هم خون‌ها و هم ثروت‌ها مباح می‌شوند مصداقش فتنه‌انگیزی و جنگ‌هایی است که امریکا در طول چند دهه اخیر انجام داده است که گاه و بیگاه با تراشیدن بهانه‌های مختلف صرفا برای تسلط بر کشورهای نفت‌خیز به آن مناطق قشون‌کشی می‌کند.

 صدها هزار کشته فقط در خاورمیانه حاصل طمع آمریکا و هم پیمان‌هایش به بشکه‌های نفت منطقه بوده است.

 در سومی که خونها و ثروتها و ناموسها مباح می‌گردد، شاید مقصود خروج گروه‌های وحشی داعش و النصره و بوکوحرام و الشباب و ... باشند که به راحتی می‌کشند (خونها) و کاملا تعمدی صرفا در مناطق نفت‌خیز مانند شمال عراق و سوریه و لیبی و ... خروج کرده‌اند (ثروتها) و اعلام جهاد نکاح می‌کنند (ناموسها) و اینگونه فتنه‌انگیزی خود را کامل می‌کنند.

به نظر فتنه چهارم و نهایی همان جنگ جهانی سوم از منطقه شام و بر طبق آنچه روایات گفته سر بر خواهد آورد و آن همان نبرد مهلک قرقیسیا خواهد بود؛

? در صحیحه میسر از امام باقر (ع) نقل است که فرمود: ای میسر از اینجا تا قرقیسیا چقدر راه است؟  عرض کردم: همین نزدیکی‌ها در ساحل فرات قرار دارد.

سپس فرمودند: اما در این ناحیه واقعه‌ای اتفاق خواهد افتاد که از زمانی که خداوند متعال آسمانها و زمین را آفریده بی‌سابقه بوده، چنان که تا وقتی آسمانها و زمین برپا هستند، واقعه‌ای همچون آن اتفاق نخواهد افتاد ... 

سفره‌ای است که درندگان زمین و پرندگان آسمان از آن سیر می‌شوند.

 


 

 بنابر روایات می‌دانیم که ظهور در 10 محرم سالی «فرد»، رخ می‌دهد. شایان ذکر است که ترتیب ماه‌های قمری، بدین صورت است: محرم، صفر، ربیع‌الاول، ربیع‌الثانی، جمادی‌الاول، جمادی‌الثانی، رجب، شعبان، رمضان، شوال، ذیقعده، ذیحجه

 حوادث ماه رجب:

1) باران شدید و فراوان

2) خروج سفیانی

3) قیام یمانی

4) قیام سید خراسانی

5) نمایان شدن بدنی کاملا واضح در قرص خورشید (یا ماه) و دستی که از آسمان اشاره می‌کند

6) نداهای سه‌گانه (ندا متفاوت از صیحه است)

7) ثابت ماندن خورشید و خسوف ماه در شب بدر (نیمه‌ی ماه)

 امام رضا (ع) در روایتی با نگاهی به آیه‌ی چهارم سوره‌ی شعراء می‌فرمایند: 

سه ندا در رجب خواهد بود. 

√ اولین آن‌ها چنین است: بدانید که لعنت خدا شامل ستم‌کاران است.

√ دومین آن‌ها: ای گروه مؤمنین، قیامت (ظهور) نزدیک شده است.

√ سومین، بدنی آشکارا در قرص خورشید مشاهده می‌شود که ندا می‌دهد که خداوند فلان‌بن‌فلان را برای هلاک و نابودی ستم‌کاران برانگیخته است و در این زمان، فرج و گشایش مؤمنین خواهد آمد و خداوند، سینه‌هایشان را شفا داده و سختی و غم و غصه را از قلب‌هایشان می‌زداید.

امام صادق (ع): سالی که در آن صیحه‌ی آسمانی واقع می‌شود، پیش از آن آیه‌ای در رجب خواهد بود.

 از ایشان پرسیدند: آن آیه چیست؟ 

??فرمودند: چهره‌ای که در ماه نمایان می‌شود و دستی که آشکارا اشاره می‌کند و ندایی که از آسمان هر کس آن را به زبان خویش می‌شنود. 

 از امام پنجم (ع) در مورد این آیه که «اگر بخواهیم از آسمان بر آن‌ها آیه‌ای نازل می‌کنیم» پرسیدند: آن آیه چیست؟ 

 

??حضرت فرمودند: ثابت ماندن خورشید از ظهر تا هنگام عصر که این‌ها در زمان سفیانی است و به دنبال آن، او و قوم و پیروانش هلاک خواهند شد.