سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصر ظهور

بادیگاردهای امام زمان علیه السلام در زمان ظهور

یکی از نیروها و امدادهای الهی برای امام زمان(ع)، حضور ملائکه در خیل یاران ایشان است

تا جایی که می‌توان مدّعی شد یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر عهد? ملائک گذاشته شده، یاری امام زمان(ع) است. بنابر آنچه در روایات آمده چهل و شش هزار فرشته در خدمت ایشان خواهند بود

که تعدادی از آنان از جنگ بدر در انتظار ظهور امام زمان(ع) هستند. 

امام صادق(ع) فرمود:

«آنان که در بدر بودند، پنج هزار و سیصد و سیزده تن بودند، چهار هزار از مسوّمین(یعنی با علامت و علامت آنها عمامّ? سفید با تحت الحنک بود)و هزار نفر از مردفین(یعنی آنان که ردیف هم به حالت صف بودند..

شاید اینان همان اوّلین ملائک? یاور امام(ع) باشند.

سیصد وسیزده هزار نفر از ملائکه که قرن‌هاست در انتظار قائم(عج) هستند در روایتی از امام صادق(ع) چنین دسته‌بندی شده‌اند:

?فرشتگانی که با نوح در کشتی بودند؛

?آنان که با ابراهیم نبی(ع) بودند، هنگامی که او را در آتش انداختند؛

?آنان که با موسی بودند، هنگامی که دریا را برای بنی‌اسرائیل شکافت؛ 

?آنان که با عیسی بودند، هنگامی که خداوند او را به آسمان بالا برد. تعداد آنها چهار هزار نفر است؛

?چهار هزار ملک که روز عاشورا برای یاری حضرت سیّدالشّهدا(ع) فرود آمدند و از آن حضرت رخصت نبرد خواستند و امام(ع) به ایشان رخصت نداد، پس بالا رفتند و فرود آمدند و رخصت خواستند، باز رخصت نداد و بارها بالا رفتند و فرود آمدند و آن حضرت رخصت نمی‌داد تا اینکه [امام] شهید شدند.

پس از آن روز ملائکه همچنان پریشان و غبارآلود نزد قبر آن حضرت گریان هستند تا اینکه قائم(عج) قیام کند؛ رئیس آنان ملکی است منصور نام. زیارت نمی‌کند ایشان را زیارت کننده‌ای، مگر اینکه ایشان او را استقبال می‌کنند و وداع نمی‌کند آن حضرت را، مگر اینکه او را مشایعت می‌کنند و مریض نمی‌شود زائری، مگر اینکه او را عیادت می‌کنند و نمی‌میرد زائری، مگر اینکه بر وی نماز می‌گذارند و برای او بعد از مردن استغفار می‌کنند و هم? آنان در زمین انتظار قیام قائم(ع) را دارند تا هنگام خروج او...

1. معجم احادیث الامام المهدی(ع)، ج3، ص167، ح 692؛ احتجاج، ج 2، ص 291.

2. بحارالانوار، ج 11، ص53، ب 25؛ الزام الناصب، ج 2، ص 264.

3. معجم احادیث الامام المهدی(ع)، ج 4، ص 16، ح 1096؛ بحارالانوار،  ج 52، ص 326، ب 27، ح 40.

4. معجم احادیث الامام المهدی(ع)، ج 4، ص 16، ح 1096؛ الزام الناصب، ج2، ص 297.


دستورالعمل آیت‌الله سید عبدالکریم کشمیری رضوان الله تعالی علیه برای رفاقت با حضرت حجت علیه‌السلام

دستوری بفرمایید برای قرب به امام زمان علیه السلام و نزدیک شدن به آن حضرت

خلوت با حضرت، روزی یک ساعت با حضرت خلوت کند. یک جای خلوت، متوجه به حضرت بشود؛ زیارت سلام علی آل یاسین را بخواند.

بعد هم زیاد بگوید: «یا صاحب الزمان اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی» و «المستعان بک یا بن الحسن» زیاد بگوید. توسل بکند به ایشان؛ یک خرده یک خرده رفاقت پیدا می شود.

برای تعجیل فرج امام زمان علیه‌السلام به نظر شما خلق‌الله چه کار بکنند؟ چون بالاخره این کار از مردم خواسته شده، چه باید بکنند که این امر، زودتر اتفاق بیفتد؟

توسل به خود امام زمان؛ خدا را قسم بدهند به حق امام زمان.

در زمان غیبت کبرا امکان تشرف برای شیعیان هست؟

بله؛ اگر پاک شوند، طاهر بشوند. امام زمان[علیه السلام] طاهر است، طاهر بشوند.

سنخیت پیدا کنند.

عمل خاصی برای تشرف سراغ دارید؟

همین  سلام علی آل یس»؛ توسل به امام زمان

اَللّ?ه‍ُمَ عَجِّــــــــــل لِوَلیِکَ الفَرَج


می گویند از روستایی کسی خدمت شیخ مفید رسید و در مورد زنی حامله که فوت کرده و فرزندش زنده است سؤال کرد که: 

??«آیا باید شکم این زن را پاره کرده و طفل را بیرون آوریم و یا این که با آن بچّه، او را دفن کنیم؟»

شیخ مفید فرمود: «با همان بچّه او را دفن کنید.»

پس آن مرد برگشت. در وسط راه دید مرد اسب سواری از پُشت سر، سریع می آید، وقتی به نزدیک مرد رسید، گفت: 

ای مرد! شیخ مفید فرموده است که شکم آن زن را پاره کنید و طفل را بیرون بیاورید و زن را دفن کنید.»

آن مرد نیز همین کار را کرد.

پس از مدّتی اتّفاق را برای شیخ مفید بیان کردند، شیخ فرمود من کسی را نفرستادم و معلوم است که آن شخص صاحب الامر (ع) بوده است. حالا که در احکام دینی اشتباه می کنم همان بهتر که دیگر احکام دینی را بیان نکنم.

پس به خانه رفتند و درب خانه را بستند و بیرون نیامدند.

ناگاه از حضرت ولی عصر (ع) نامه ای برای شیخ مفید آمد که: «بر شما واجب است تا احکام دینی را بیان کنید و ما هم شما را همراهی کنیم و مواظب باشیم که اشتباه نکنید.»


حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی گفت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی (ع) برای شناساندن مقام سیدالشهدا به عالم و مقدمه ظهور است.روزی که مردم در محضر حضرت سیدالشهدا (ع) حاضر می شوند ندای یا اهل العالم برای اعلام حضور حضرت سیدالشهدا سر داده می شود.

ایشان ادامه می دهند: این نشان می دهد که در آن روز همه ی مردم دنیا امام حسین (ع) را می شناسند و او را دوست می دارند. امروز میلیونها نفر در سراسر عالم به واسطه این حضور پرشور نام حسین (ع) را شنیدند. اگر چند اجتماع عظیم دیگر به این شکل اتفاق بیافتد آنگاه همه عالم دیگر حسین را خواهند شناخت.

وی افزود: بدون تردید این مقدمه های ظهور حضرت صاحب الامر است که اتفاق می افتد و انشاالله ظهور نزدیک است.


آمادگی نظامی برای ظهور امام زمان علیه السلام

به تصریح روایات، آماده کردن سلاح ??و کسب مهارت نظامی که مناسب با هر عصری باشد، برای شرکت در سپاه حضرت مهدی علیه السلام از وظایف منتظران است .

??امام صادق علیه السلام فرمود:

 «لیعدن احدکم لخروج القائم علیه السلام و لوسهما، فان الله تعالی اذا علم ذلک من نیته رجوت لان ینسئ فی عمره حتی یدرکه (فیکون من اعوانه و انصاره) (18) ;

هر یک از شما باید برای خروج حضرت قائم علیه السلام هر چند به اندازه یک تیر، ??مهیا کند . 

هر گاه خدای تعالی چنین نیتی از او ببیند، امیدوارم عمرش را طولانی کند تا آن حضرت را درک کند (و در زمره یاران و همراهانش قرار گیرد) .

 امام کاظم علیه السلام فرمود: 

«من ارتبط دابة متوقعا به امرنا و یغیظ به عدونا و هو منسوب الینا ادر الله رزقه، و شرح صدره و بلغه امله و کان عونا علی حوائجه..

??هر کس مرکبی ??را به انتظار امر ما نگاه دارد و به سبب آن دشمنان ما را خشمگین سازد در حالی که خودش به ما منسوب باشد، خداوند روزیش را فراخ گرداند، به او شرح صدر عطا کند، او را به آرزویش برساند و در رسیدن به خواسته هایش او را یاری کند .»

اَللّ?ه‍ُمَ عَجِّــــــــــل لِوَلیِکَ الفَرَج??


 از آن روز به بعد منتظر ظهور حضرت ولی عصر (عج) باشید.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و رجانیوز، وحید یامین پور مستندساز سیاسی در وبلاگ خود نوشته است:

 در حال ساخت یک سری مستند سیاسی هستیم. تا به حال 16 قسمت تولید شده؛ دیروز رفتیم خانه شهید سیدعلی اندرزگو برای مصاحبه با همسرش. اندرزگو از آن شخصیتهای پیچیده ای بوده که خیلی ها جذبش شده اند. مصاحبه ی عجیبی شد. وسط مصاحبه چند بار گریه کردیم. همسر شهید خودش یک شهید زنده است. فکر کنید که تا چند ماه بعد از شهادت همسرش در زندان اوین تحت شکنجه ساواک بوده، آنهم در 25 سالگی!

مصاحبه که تمام شد به تیم تصویربرداری اشاره کردم که دوربین ها را خاموش نکنند، من وارد گفتگوی غیر رسمی شدم تا نگفته ها را هم بشنوم و چیزهایی شنیدم که برایم خیلی عجیب بود. یکی از خاطرات همسر شهید که خیلی عجیب بود ازاین قرار است؛

 همسر شهید:

چند ماه قبل از شهادتش در خانه نشسته بودیم. سید علی یک ذغال گداخته را از روی قلیان برداشت و کف دستش گرفت. من شگفت زده پرسیدم سید دستت نمی سوزد؟ سید لبخندی زد و گفت:

این که هیچ، بدن من به آتش جهنم هم حرام است. بعد سید علی گفت به زودی پهلوی می رود و انقلاب پیروز خواهد شد. دو سال بعد از پیروزی شخصی رئیس جمهور خواهد شد که نامش «سید علی» است. از آن روز به بعد منتظر ظهور حضرت ولی عصر عج باشید .بعد گفت دینداری در آن دوران مثل نگه داشتن این ذغال گداخته در دست است.

همسر شهید گفت من پرسیدم: سیدعلی! منظورتان این است که خودتان رئیس جمهور می شوید؟

سید پاسخ داد خیر، من آن روز نیستم .

بعد ذغال را آرام برگرداند و روی قلیان گذاشت 

ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


 

 امام زمان (ع) به سید بحرالعلوم درباره ثواب گریه بر امام حسین (ع) چه فرمودند؟

سید بحرالعلوم رحمت الله علیه به قصد تشرف به سامرا تنها به راه اُفتاد، در بین راه راجع به این مسئله که گریه بر سیدالشهدا علیه السلام گناهان را می‎آمرزد فکر می‎کرد، همان وقت متوجه شد که شخص عربی ، سوار بر اسب به او رسید و سلام کرد بعد پرسید : "جناب سید درباره چه چیز به فکر فرو رفته‎ای ؟ اگر مسئله علمی است بفرمائید شاید من هم اهل باشم." 

سید بحرالعلوم عرض کرد در این باره فکر می‎کنم که چطور می‎شود خدایِ تعالی این همه ثواب به زائرین و گریه کنندگان حضرت سید الشهداء علیه السلام می‎دهد ، مثلاً در هر قدمی که در راه زیارت برمی‎دارند، ثواب یک حج و یک عمره در نامه عملشان می‎نویسند و برای یک قطره اشک گناهانشان آمرزیده می‎شود؟! 

آن سوار عرب فرمود: 

« تعجّب نکن.من برای شما مثالی می‎آورم تا مشکل حل شود، پادشاهی به همراه درباریان خود به شکار می‎رفت، در شکارگاه از لشکریان دور شد و آنها را گم کرد. به سختی فوق العاده‎ای اُفتاده و بسیار گرسنه شده بود تا این که چشمش به خیمه‌ای افتاد، وارد آن خیمه شد، در آن سیاه چادر، پیر زنی را با پسرش دید، آنها در گوشه خیمه بُز شیردهی داشتند و از راه مصرف شیر این بز زندگی خود را می‎گذراندند، وقتی سلطان وارد شد او را نشناختند ولی به خاطر پذیرایی از مهمان، آن بز را سر بریدند و کباب کردند، چون چیز دیگری برای پذیرایی نداشتند. 

سلطان شب را همان جا خوابید و روز بعد از ایشان جدا شد و هر طوری بود خودش را به درباریان رساند و جریان را برای اطرافیان نقل کرد، 

در نهایت از ایشان سؤال کرد:

 اگر من بخواهم پاداش میهمان نوازی پیرزن و فرزندش را داده باشم چه عملی باید انجام بدهم 

یکی از حضّار گفت: خوب است پادشاه بر اساس کرامتشان در ازای آن یک بز، به او صد گوسفند بدهند. دیگری گفت : صد گوسفند و صد اشرفی به او بدهید. نفر سوم گفت: علاوه به اینها فلان باغ را هم به ایشان بدهید تا برای همیشه زندگی راحتی داشته باشند. 

وزیر اعظم که از همه حکیم‌تر بود، گفت: جناب سلطان شما اگر بخواهید جبران کنید باید کل سلطنت و تاج و تخت و دارایی‌تان را به ایشان بدهید که تازه آن وقت مقابله به مثل کرده‌اید و بدون هیچ لطف اضافه‌ای فقط محبت‌شان را جبران نموده‌اید چرا که آنها هر چه را داشتند به شما تقدیم کردند و شما هم باید آنچه دارید به آنها تقدیم کنید. 

 بعد سوار عرب به سید فرمود: «حالا جناب بحر العلوم حضرت سید الشهداء علیه السلام هر چه از مال و منال و اهل و عیال و پسر و برادر و دختر و خواهر و سر و پیکر داشت، همه را در راه خدا داد. پس اگر خداوند به سیدالشهدا علیه السلام این همه مقام و به زائرین و گریه‎ کنندگان آن حضرت این همه اجر و ثواب بدهد نباید تعجب کرد. چون خدا که خدایی‎اش را نمی‎تواند به سید الشهداء علیه السلام بدهد اما در ازای آن، این همه مقامات به او داده است.

وقتی شخص عرب این مطالب را فرمود، از نظر سید بحرالعلوم غائب شد و بعد ایشان متوجه می‎شود که آن سید عرب امام زمان علیه السلام بوده است. 

کتاب برکات حضرت ولی عصر

الَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج


 

 چطور میتوان عمرفعلی 1182 ساله امام عصر را اثبات کرد

جواب:

برای سوال فوق پاسخ های متعددی وجود دارد که فقط در اینجا به 3 دلیل اکتفا میکنیم.

-خواست خداوند متعال:

آن خداوندی که کلیه حوادث مرتبط با ظهور را مدیریت و رهبری میکند 

مانند صیحه آسمانی –خسوف و کسوف غیر طبیعی –شکافته شدن زمین و فرورفتن سپاه سفیانی و... آیا قادر نیست ولی خود را عمری طولانی دهد برای امر ظهور ؟

-اثبات عمر با ادله پزشکی:

با فرض رد دلیل بالا با این بهانه که هنوز هیچ کدام از این معجزات رخ نداده که بتوانیم با فرضیه معجزه عمر امام را ثابت کنیم باید گفت علم پزشکی امروزه ثابت کرده که عمر یک سلول بدن انسان بی نهایت است و پایانی ندارد

مانند حضرت خضر نبی که از آب چشمه حیات نوشیده و تا قیامت زنده است و اکنون بیش از 4000 سال از عمرش میگذرد

-معمرین تاریخ: 

در طول تاریخ به کسانی که عمر طولانی کرده اند معمرین می گویند و ابن بابویه در کتاب کمال الدین در باب ذکر معمرین مدت عمر بعضی از آنها را نقل کرده ما نیز عمر بعضی از آنها را نقل میکنیم:

نوح علیه السّلام 2300 سال عمر کرد  850 سال قبل از بعثت و 950 سال بعد از بعثت و قبل از طوفان و 500 سال بعد از طوفان

 سلیمان نبی 712 سال

لقمان 560 سال

 عزیز مصر که در عهد یوسف بود 700 سال 

پدر عزیز مصر 1700 سال

 پدربزگ عزیز مصر که درفغ نام بود 3000 سال 

 عمرو بن عامر 800 سال 

قس بن ساعده 600 سال 

 ابو هبل بن عبداللّه بن کنانه 600 سال 

 درید بن زید بن فهد 450 سال

 عبید بن شرید جرهمى 350 سال

 مستوعر بن ربیعة بن کعب 330 سال

 زهیر بن عتاب بن هبل کلبى 300 سال 

عوف بن کنانه کلبى 300 سال 

 شریة بن عبدالله جعفى 300 سال 

حرثان بن حرث بن مجرب بن ربیعه 300 سال 

اکتم بن صیفى تمیمى 300 سال 

 شق کاهن 300 سال 

صیفى ابى ریاح تمیمى 270 سال 

 معدیکرب حمیرى 250 سال

اوس بن کعب بن امیه 214 سال 

 نوب بن صداق بن عبدى 200 سال 

 ثعلبة بن کعب بن عبد الأشهل 200 سال 

 منبع: 

خزائن، نراقی ص: 211

  پس امروزه به دلیل شرایط زندگی اجتماعی و عدم رعایت مسائل طبی و بهداشتی عمر انسان ها کم شده پس 1182 سال عمر مبارک امام عصر در بین اعداد فوق عددی عادی محسوب میشود.


 

مرحوم آیت الله العظمی خویی مطلب عجیبی را از شیخ احمد خادم استاد الفقها گفته است: 

مرحوم میرزا، خادم دیگری داشتند به نام شیخ محمد که پس از فوت مرحوم میرزا ، از همنشینی با مردم کناره گرفت.

روزی شخصی نزد شیخ محمد رفت، دید هنگام غروب آفتاب چراغ خود را از آب پر نمود و روشن کرد، آن شخص بسیار تعجب کرد و علت آن را از او پرسید.

شیخ محمد در جواب گفت:

پس از فوت مرحوم میرزا از غم و اندوه جدایی از آن بزرگوار ، معاشرت با مردم را قطع نمودم و خانه نشین گردیدم و دلم بسیار گرفته و حزن و اندوه شدید وجودم را فرا گرفته بود. در ساعت های آخر یکی از روزها، جوانی به صورت یکی از طلاب عرب بر من وارد شد و با من انس گرفت و تا غروب نزدم ماند. از بیانات او به قدری لذت بردم که تمام غم و اندوه از دلم برطرف شد. او چند روزی نزدم آمد تا من به او مانوس شدم.

در یکی از روزها که با من صحبت می کرد، به خاطرم آمد که امشب چراغم نفت ندارد. چون در آن وقت رسم چنین بود که مغازه ها را هنگام غروب می بستند و شب همه مغازه ها بسته بود.

 از این جهت در فکر بودم که اگر برای خرید نفت از منزل خارج شوم، از فیض سخنان ایشان محروم می شوم، و اگر نفت خریداری نکنم ، شب را باید در تاریکی به سر برم.

چون مرا متحیر یافت متوجه من شده و فرمود: 

تو را چه شده است که به سخنان من خوب گوش نمی دهی؟

 گفتم : متوجه گفتار شما هستم.

فرمود: هرگز، درست به آنچه می گویم دل نمی دهی.

گفتم: حقیقت این است که امشب چراغم نفت ندارد.

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: هیچ کس به بهشت در نیاید مگر با جواز بسم الله الرحمن الرحیم به این گونه :

بسم الله الرحمن الرحیم" این نوشته‌اى است از سوى خداوند ویژه فلان پسر فلان ، او را در بهشت به جایگاه بلندى وارد سازید که شاخه هاى میوه آن آویخته و نزدیک و در دسترس ‍ باشد

فرمود:

 جای تعجب است که این همه ما برایت حدیث خواندیم و از فضیلت ( بسم الله الرحمن الرحیم ) سخن گفتیم و تو این قدر بهره مند نشدی که از خرید نفت بی نیاز شوی؟

گفتم: یادم نیست حدیثی در این باره فرموده باشید؛

فرمود: فراموش کردی که گفتم از خواص و فواید (بسم الله الرحمن الرحیم ) این است که چون آن را به قصدی بگویی، آن مقصود حاصل می شود!

تو چراغ خود را از آب پر کن، و به این قصد  که آب دارای خاصیت نفت باشد بگو (بسم الله الرحمن الرحیم).

من قبول کردم، برخاستم چراغ خود را از آب پر نمودم و در آن هنگام به همان نیّت گفتم: 

«بسم الله الرحمن الرحیم» ، چون آن را روشن کردم، افروخته شد و شعله کشید.

از آن زمان هر گاه چراغ خاموش می شود، آن را از آب پر می کنم «بسم الله الرحمن الرحیم» می گویم و روشن می کنم.

?مرحوم آیت الله خویی پس از نقل این جریان فرمودند :

 تعجب این است که پس از نشر این قضیه و پخش شدن آن بین مردم، آنچه شیخ محمد عمل می کرد از اثر نیفتاد..


            

چون در جریان مغناطیسی زمین می خوابیم آهن بدن تنظیم شده و همیشه سالم می مانیم و...

 پیرامون زمین را میدان مغناطیسی که مغناطوکره نامیده می شود احاطه کرده است. البته قطب های میدان مغناطیسی زمین با قطب های جغرافیایی آن منطبق نیستند.

 هارولد بور از دانشگاه ییل برای اولین بار به وجود میدان مغناطیسی در اطراف موجود زنده پی برد. نزدیک به 70% از بدن ما را آب فراگرفته و مولکول های آب به صورت دو قطبی هستند و زمانی که ما در معرض یک میدان مغناطیسی خارجی قرار می گیریم این مولکولها در جهت آن میدان قرار می گیرند و این پدیده باعث به هم ریختگی نظم میدان مغناطیسی ما می شوند.

بر طبق تصاویر به دست آمده از میدان مغناطیسی زمین، اگر انسان در هر نقطه از زمین روبه قبله بایستد ، میدان مغناطیسی بدنش بر میدان مغناطیسی زمین منطبق می گردد.

مستحب است رو به قبله بخوابیم 

 چون در جریان مغناطیسی زمین می خوابیم آهن بدن تنظیم شده و همیشه سالم می مانیم و به عوارض قلبی دچار نمی شویم . در غیر این صورت آهن در جدار رگها رسوب کرده و آهن بدن کم می شود ، سبب تصلب شرائین و عوارض قلبی گشته و به کبد به عنوان قسمت کننده ی آهن بدن لطمه ی شدیدی می زند. پس طبق سنت پیامبر صلی الله علیه و آله در جریان مغناطیس زمین بخوابید.

 

پس یکی از نکات جالب اینکه در بدن زنان ماهی یکبار تغییر ولتاژ شدید ایجاد می شود و میدان مغناطیسی بدن به منظم ترین حالت خود می رسد به همین دلیل زنان نیازی ندارند که در این مدت نماز بخوانند.

 

 از طرفی بارهای زائدی که د راثر تحریکات الکتریکی اعصاب بدن به وجود می آیند که هم بر میدان بدن و هم بر امواج مغز اثر سوء دارند، در نواحی که اعصاب در آن تحرک بیشتری دارند خطرات جدی تری هم ایجاد می کنند و باید هرچه سریع تر از آن نواحی دور شوند. این نواحی دقیقا نواحی شستشو شده در وضو می باشند. بهترین راه دفع این بارهای زائد استفاده از یک ماده رسانا آب می باشد. هر چه آب خالص تر دفع بارهای ساکن سریع تر انجام می گردد و هیچ مایعی مثل آب خالصی که در وضو به انسان سفارش شده این اثر را ندارد.

 

منابع : سایت انجمن فیزیکدانان جوان

کتاب طبیب خانواده