سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصر ظهور

به نقل از تارنمای روزنامه اسراییلی جروزالم پست حماس با صدور بیانیه ای در این باره تاکید کرده است اظهارات ترکی الفیصل بی پایه بوده و همه ناظرانی که از نزدیک تحولات این گروه را دنبال می کنند به خوبی می دانند که گروه حماس یک گروه مقاومت فلسطینی است که هدف آن آزادسازی اراضی فلسطینی از اشغال صهیونیست هاست.

گروه جهاد اسلامی هم به اظهارات ترکی الفیصل واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده است. این گروه فلسطینی در بیانیه ای تاکید کرده است این اظهارات را محکوم می کند و و این اظهارات در راستای دستور کار رژیم صهیونیستی برای به فراموشی سپردن مساله اصلی اشغال فلسطین با ایجاد اختلافات در میان کشورهای اسلامی است.


ترکی الفیصل در اظهارات خود در نشست گروهک مجاهدین خلق در پاریس جمهوری اسلامی ایران را متهم کرده بود که به وسیله گروه هایی چون حماس و جهاد اسلامی در صدد بی ثبات کردن منطقه و دخالت در مسایل کشورهای عربی است.

اظهارات ترکی الفیصل در جمع یک گروه ورشکسته سیاسی که  حتی در لیست تروریستی برخی از کشورهای غربی قرار دارد، واکنش هایی را نیز در ایران به دنبال داشته است و استفاده این مقام سابق سعودی از لفظ " مرحوم " برای مسعود رجوی سرکرده سابق این گروهک، بازتاب های گسترده ای در شبکه های اجتماعی و رسانه های ایران داشته است.

گروهک مجاهدین خلق از زمان اشغال عراق از سوی آمریکا و سقوط حکومت صدام حسین ، هیچ تصویری از مسعود رجوی منتشر نکرده است و ظن و گمان بسیاری بر این است که سرکرده سابق این گروه احتمالا در جریان عملیات اشغال عراق کشته شده باشد.


با این حال مسئولان گروهک رجوی در سال های گذشته هیچ اطلاع رسانی درباره وضعیت سرکرده سابق این گروه نداشته اند.

عربستان سعودی و حماس رابطه خوبی ندارند و این گروه مقاومت فلسطینی در سال های گذشته اختلافات شدیدی با ریاض داشت، این اختلافات به حدی بود که در جریان حمله سال 2014 اسراییل به باریکه غزه، دولت سعودی در عمل با انجام انتقادات شدید علیه حماس در جانب اسراییل قرار گرفت.


سردار سیدمسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح در سالگرد عملیات مرصاد در سخنانی با تبیین خاستگاه تروریسم بین الملل و تأکید بر اینکه سازمان منافقین و رسوایی اخیر برخی مقامات غربی و سعودی حاضر در نمایش مضحک همراهی با گروهک تروریستی منافقین در پاریس اظهار داشت:یادآوری عملیات مرصاد و شکست سخت و خفت بار منافقین از رزمندگان اسلام در جریان خیانت و تجاوز به میهن اسلامی در مردادماه 1367 کابوسی مرگبار است که پس مانده‌های جبهه نفاق و حامیان آن را همچنان منزوی و مورد تنفر ملت ایران و بلکه ملت‌های آزادیخواه، حق طلب و  غیرت‌مند جهان قرار می‌دهد.

وی افزود: هرچند دست‌های پلید منافقین با اراده ملت ایران و هوشیاری و آمادگی نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور قطع شده است، اما شبکه مؤسس و مروج تروریسم جهانی مترصد هر فرصتی است تا این جریان مرده و منفور را احیاء و در مصاف با انقلاب و نظام اسلامی عنصری فعال و مؤثر معرفی نماید.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه تروریسم یک پدیده شوم است که در اشکال و کالبدهای مختلف بروز و ظهور می کند خاطرنشان کرد:تروریسم امروز بخشی در قالب داعش و گروهک های تکفیری –سلفی، بخشی در گروهک‌های ضد انقلاب تحت حمایت سازمانهای امنیتی و جاسوسی اقمار صهیونیسم و امریکا، بخشی در سرزمین‌های اشغالی و کودک‌کش غزه، بخشی در جنایات جنگی آل سعود علیه مردم یمن و بخشی در گذشته در قالب منافقین عرض اندام می‌کند، اما در واقع یک روح شیطانی واحد بشمار می‌رود.

 جزایری شبکه سرطانی صهیونیسم و دولتمردان شرور و جنگ افروز امریکا را بعنوان کانون مرکزی استکبار و تروریسم دولتی معرفی  و تصریح کرد: هم اکنون برای آحاد بشریت اثبات شده است فرمان ترور و تروریسم در دست سردمداران نظام سلطه و صهیونیسم و به طور مشخص امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است و دستورات عملیاتی آن از اتاق‌های فکر و سرویس‌های جاسوسی امریکا و متحدان کاخ سفید بیرون می‌آید.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور افزود: محاسبات شیطانی قدرت‌های سلطه‌گر، تروریسم را ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم خود دانند و چرخه‌ی سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را همواره به این سمت تنظیم می‌کنند. به گونه‌ای که حامیان آشکار و شناخته شده امروز تروریسم به ویژه تروریسم منفور تکفیری در منطقه، برغم داشتن عقب مانده‌ترین نظام‌های سیاسی در ردیف متحدان ابرسرمایه داری تروریست پرور غرب قرار گرفته اند و به گونه‌ای بیرحمانه به سرکوب پیشروترین و روشن‌ترین اندیشه‌های ناب برخاسته از مردمسالاری پویا در منطقه می پردازند.


 جزایری حمایت و همدستی رژیم آل سعود با امریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان غربی تروریسم علیه کشورهای اسلامی را از پدیده‌های ناگوار در جهان اسلام قلمداد و افزود:جهان اسلام امروز مهم ترین هدف تروریسم بین‌الملل است که متأسفانه با حمایت‌های آل سعود و رژیم مدعی اسلام و خدمت به حرمین شریفین و برخی دیگر از رژیم‌های مرتجع منطقه همراه شده است.

 جزایری اقدام اخیر دولت فرانسه در همراهی نسبت به برگزاری نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس و نیز خطای راهبردی رئیس جمهور این کشور در اسلامی خواندن جنایت تروریستی 15 ژوئن شهر "نیس" را امری مذموم و محکوم قلمداد و گفت:عناصر تشکیل دهنده جبهه متحد ضد اسلام و ضد انقلاب اسلامی، برای نشان دادن عمق عداوت و دشمنی خود علیه ملت ایران با یکدیگر مسابقه گذارده‌اند و در یک رقابت شیطانی به هر ابزار و اقدامی متوسل می‌شوند تا گوی سبقت را از دیگری بربایند.


معاون ستاد کل نیروهای مسلح رفتار دوگانه پاریس در قبال تروریسم و تقسیم تروریسم به خوب و بد و حاکمیت تبعیض شدید در جوامع غربی و به ویژه در کشورهای اروپایی که منجر به احساس حقارت و بی هویتی طیفی از جامعه آنان شده است را از زمینه‌های مؤثر در تقویت جریان تروریسم بین‌المللی دانست و تصریح کرد: نقش فرانسوی‌ها در پشتیبانی و مدیریت پدیده تروریسم انکارناپذیر است این نقش آفرینی در وضعیت جاری با حمایت از جبهه تروریسم تکفیری که در عرصه‌های میدانی در سوریه و عراق شکست‌های سختی را خورده است، روند جدیدی پیدا کرده است، روندی که جامعه اروپا و به ویژه فرانسه را به شدت مورد تهدید و هجمه قرار داده است.

 جزایری سرایت دامنه اقدامات تروریستی به اروپا و فرانسه و امریکا را حاصل شکست جریان تروریسم تکفیری در منطقه و گسیل این پدیده به جغرافیای فراتر از منطقه توصیف و تصریح کرد: مدعیان مبارزه با تروریسم به ویژه دولت‌های غربی بهتر است با کنار  گذاردن سیاست "رفتار دوگانه" بطور واقعی به صحنه مبارزه علیه پدیده شوم تروریسم پای گذارده و با برنامه‌ریزی و اقدام جدی اجازه ندهند شهروندان بیگناه در جوامع مختلف از جمله در کشور خودشان هزینه سیاست‌های غلط دولتمردانشان را بدهند.


رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور برگزاری نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس با حضور مقامات سیاسی برخی دولت‌های غربی و رئیس سابق سازمان اطلاعات سعودی‌ها را از یک سو برملاشدن پیوند مضحک وهابیت و منافقین و از سوی دیگر نقطه‌ای تاریک در کارنامه دولت فرانسه و دخالت آشکار در امور داخلی ایران قلمداد و افزود:میزبانی گروهک منافقین بعنوان یکی از خطرناک ترین و جنایتکارترین گروه تروریستی در جهان و حضور چهره‌های سیاسی غربی و عربی نشان دهنده حمایت این کشورها از تروریسم بوده و بویژه سخنرانی و مواضع ضد ایرانی "ترکی الفیصل" و درخواست عملیات تروریستی و اقدام علیه انقلاب و نظام اسلامی موضوعی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشور در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر عملیات مرصاد و تأکید بر لزوم رصد رفتار دولت‌های غربی و منطقه‌ای در قبال تلاش برخی کشورها برای احیای گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب از جمله منافقین گفت:همانگونه که رهبر معظم و آینده نگر انقلاب اسلامی مدت‌ها قبل اعلام خطر کرده بودند پدیده تروریسم تکفیری محدود و محصور به منطقه نخواهد شد و گریبان پدید آورندگان و حامیان آن را خواهد گرفت، انتظار است دولتمردان غربی به ویژه فرانسوی‌ها تا دیر نشده اقدام لازم را در راستای منفعت جامعه بشری بعمل آورند و دستگاه دیپلماسی کشور ما نیز در قبال خطای اخیر دولت فرانسه قاطعانه، انقلابی و غیرمحافظه کارانه عمل کنند.


نظر

 

دل عزراییل برای چه کسانی سوخته 

 

روزی رسول خدا نشسته بود، عزراییل به زیارت آن حضرت آمد. پیامبر صل الله از او پرسید: ای برادر! چندین هزار سال است که تو مأمور قبض روح انسان ها هستی، آیا در هنگام جان کندن آنها دلت برای کسی سوخته است؟

عزارییل گفت در این مدت دلم برای دو نفر سوخت:

1- روزی دریایی طوفانی شد و امواج سهمگین آن یک کشتی را در هم شکست همه سر نشینان کشتی غرق شدند، تنها یک زن حامله نجات یافت او سوار بر پاره تخته کشتی شد و امواج ملـایم دریا او را به ساحل آورد و در جزیره ای افکند و در همین هنگام فارغ شد و پسری از وی متولد شد، من مأمور شدم که جان آن زن را بگیرم، دلم به حال آن پسر سوخت.

2- هنگامی که شداد بن عاد سالها به ساختن باغ بزرگ و بی نظیر خود پرداخت و همه توان و امکانات و ثروت خود را در ساختن آن صرف کرد و خروارها طلـا و جواهرات برای ستونها و سایر زرق و برق آن خرج نمود تا تکمیل نمود. وقتی خواست به دیدن باغ برود همین که خواست از اسب پیاده شود و پای راست از رکاب به زمین نهد، هنوز پای چپش بر رکاب بود که فرمان از سوی خدا آمد که جان او را بگیرم، آن تیره بخت از پشت اسب بین زمین و رکاب اسب گیر کرد و مرد، دلم به حال او سوخت بدین جهت که او عمری را به امید دیدار باغی که ساخته بود سپری کرد اما هنوز چشمش به باغ نیفتاده بود اسیر مرگ شد.

در این هنگام جبرییل به محضر پیامبر صل الله رسید و گفت ای محمد! خدایت سلـام می رساند و می فرماید: به عظمت و جلـالم سوگند شداد بن عاد همان کودکی بود که او را از دریای بیکران به لطف خود گرفتیم و از آن جزیره دور افتاده نجاتش دادیم و او را بی مادر تربیت کردیم و به پادشاهی رساندیم، در عین حال کفران نعمت کرد و خود بینی و تکبر نمود و پرچم مخالفت با ما بر افراشت، سر انجام عذاب سخت ما او را فرا گرفت، تا جهانیان بدانند که ما به آدمیان مهلت می دهیم ولی آنها را رها نمی کنیم


نظر

 

قیمت تو چقدر است؟

 

گویند از مردی که صاحب گسترده‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جهان است پرسیدند:

«راز موفقیت شما چه بوده؟»

او در پاسخ گفت :

زادگاه من انگلستان است.

در خانواده‌ی فقیری به دنیا آمدم و چون خود را به معنای واقعی فقیر می‌دیدم، هیچ راهی به جز گدایی کردن نمی‌شناختم. 

روزی به طرف یک مرد متشخص رفتم و مثل همیشه قیافه‌ای مظلوم و رقت‌بار به خود گرفتم و از او درخواست پول کردم.

وی نگاهی به سراپای من انداخت و گفت: به جای گدایی کردن بیا با هم معامله‌ای کنیم.

پرسیدم : چه معامله‌ای ...!؟

گفت: ساده است.

یک بند انگشت تو را به ده پوند می‌خرم.

 گفتم: عجب حرفی می‌زنید آقا، یک بند انگشتم را به ده پوند بفروشم ...!؟

 - بیست پوند چطور است؟ 

 - شوخی می کنید؟! 

 - بر عکس، کاملا جدی می گویم.

 - جناب من گدا هستم، اما احمق نیستم.

 او هم‌چنان قیمت را بالا می‌برد تا به هزار پوند رسید. 

گفتم: اگر ده هزار پوند هم بدهید، من به این معامله‌ی احمقانه راضی نخواهم شد.

 گفت: اگر یک بند انگشت تو بیش از ده هزار پوند می‌ارزد، پس قیمت قلب تو چقدر است؟

در مورد قیمت چشم، گوش، مغز و پای خود چه می‌گویی؟

لابد همه‌ی وجودت را به چند میلیارد پوند هم نخواهی فروخت!؟

گفتم: بله، درست فهیمیده‌اید. 

گفت: عجیب است که تو یک ثروتمند حسابی هستی، اما داری گدایی می‌کنی ...!

از خودت خجالت نمی‌کشی .!؟

 

گفته‌ی او همچون پتکی بود که بر ذهن خواب‌آلود من فرود آمد.

ناگهان بیدار شدم و گویی از نو به دنیا آمده‌ام اما این بار مرد ثروتنمدی بودم که ثروت خود را از معجزه‌ی تولد به دست آورده بود. 

از همان لحظه، گدایی کردن را کنار گذاشتم و تصمیم گرفتم زندگی تازه‌ای را آغاز کنم ...

 

قصه ها برای بیدار کردن ما نوشته شدند،

اما تمام عمر،  ما برای خوابیدن از آنها استفاده کردیم ...


نظر

                                                                                                                      ?من و خانواده ام گرفتار یه طلسم و جادوی 40 ساله شدیم که تک تک اعضاء خانواده را نابود کرده و به بدبختی کشانده. خیلی تلاش کردم برای باطل کردنش اما هیچ کس نتوانسته باطلش کنه. التماس خدا را میکنم هرروز اما خبری نمیشه. با بدبختی تونستم پیدا کنم آدرس سایت شما را

ازتون خواهش میکنم کمکم کنید دارم ایمانمو از دست میدم سر این بلاهایی که این طلسم بر سر خانواده ام آورده.  

                                                                                                                                                               ??پاسخ از سایت رسمی حاج آقا نصر بروجردی??   

                                                                                   بافت فکری شما غلط است??

 

 که معتقدید اولا با زرث قاطع و دندان کامل می گویید ما طلسم لاینحل داریم.

لکن هیچ طلسمی در شریعت نیست که با ?60 قاف? باطل نشود

 

و هیچ طلسمی در شریعت نیست که با سوره مبارکه ?یاسین? باطل نشود.

یدالله فوق ایدیهم.

 

 و هیچ طلسمی در دین نیست که با هزار بار خواندن ?نادعلی? باطل نشود.

 

???? منتهی این مراتب باید آن توهم و باور غلط را نابود کرد و الا اگر شما هر چقدر این ها را بخوانید ولی آن باور غلط را نابود نکنید این موجب بدبینی به اجتماع و اطرافیان می شود که آن هم خودش خلاف شریعت است. لکن آیات 60 قاف را  120 مرتبه. این را تقسیم بر 11 روز بکند و بخواند هر طلسمی باشد باطل می شود.    

 


نظر

عوارض شام نخوردن

1?شام نخوردن باعث پیری زود رس می شود

2?در شب چیزی و لو اینکه قطعه نان کوچکی باشد تناول کنید 

 

3?کسیکه دو شب پشت سر هم غذا نخورد. نیرویی از او به هدر می رود که تا چهل روز برنمی گردد

 

4?غذای شب، نیروی پیر و جوان است. 

 

5?هرکس که غذای شب را ترک کند، نیرویی از او می رود که بر نمی گردد 

 

6?غذای شب سودمندتر از غذای روز است 

 

7?در شب حرارت به داخل بدن می رود و هضم قوی تر می شود بر خلاف روز که سردی به داخل و 

 حرارت به سطح بدن می رود و غذا درست هضم نمی شود 

 

8?اگر در هنگام شب در معده چیزی نباشد. حرارت بدن به جای آنکه به آن بپردازد، به رطوبت اصلی 

  بدن متوجه می شود و آن را خشک و لاغر می کند. به همین دلیل است که، در هنگامی که معده خالی است باعث کم خوابی میشود


نظر

 

همراهان امام مهدی(عج)در موقع ظهور

?جبرئیل و میکائیل و تمام فرشتگانی که تاکنون به فرمان پروردگارروی زمین آمده اند، در حضور مهدی آل محمد(ص) خواهند بود.

 

?امام صادق(ع) به ابان بن تغلب فرمود: گویا سیزده هزار و سیصد و سیزده فرشته را همراه مهدی می بینم.

 

?ابان گفت: آیا این فرشتگان همراه پیامبری از پیامبران هم بوده اند؟

 

حضرت فرمود??

?آری، این فرشتگان درکشتی با نوح،در آتش باابراهیم، هنگام عبور از دریا با موسی و زمان رفتن به آسمان باعیسی بودند. 

 

?همچنین چهار هزار فرشته ای که همراه پیامبر بودند،سیصد و سیزده فرشته ای که در بدر فرود آمدند، چهار هزارفرشته ای که برای یاری حسین بن علی(ع) به زمین آمدند. اما اجازه جنگیدن از امام دریافت نکردندو پس از شهادت حضرت، تاروز قیامت بر وی می گریند.همه همراه قائم آل محمد(ص) خواهندبود. (1)

 

?افزون بر این، پیامبرانی چون حضرت عیسی والیاس(علیهماالسلام) (2) نیز به افتخار حضرت بقیه الله به فرمان پروردگاراز آسمان فرود آمده، پشت سر آن حضرت به نمازمی ایستند. (3) 

 

?بندگان صالح خدا یعنی حضرت خضر و اصحاب کهف (4) و سیصد و سیزده تن دلداده مهدی(ع) به راه می افتند تا در حکومت امام عصر(ع) خدمات شایسته خود را انجام دهند

 


نظر

 

آیت الله بهجت فرمودند:

 

??استادم سیدعلی قاضی را در خواب دیدم

?به او گفتم چه چیزی حسرت شما در دنیاست که انجام نداده اید. 

 

??ایشان فرمودند: حسرت میخورم که چرا در دنیا فقط روزی یک مرتبه زیارت عاشورا میخواندم. 

 

????وحشتناک ترین لحظه زمانی است که انسان را در سرازیری قبر میگذارند. 

 

???شخصی نزد امام صادق(ع) رفت و گفت: من از آن لحظه میترسم. چه کنم؟ 

 

??امام صادق (ع) فرمودند: زیارت عاشورا را زیاد بخوان. 

 

??آن فرد گفت چگونه با خواندن زیارت عاشورا از خوف آن لحظه در امان باشم. 

??امام صادق فرمود: 

مگر در پایان زیارت عاشورا نمیخوانید، اللهم ارزقنی شفاعة الحسین یوم الورود؟

 

??یعنی خدایا شفاعت حسین(ع) را هنگام ورود به قبر روزى من کن. 

 

?زیارت عاشورا بخوانید تا امام حسین (ع) در آن لحظه به فریادتان برسد.


نظر

?اَللّ?هُمَ عَجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَج?:

?? مرده ای که بوی گلاب می داد ??

 

یکی از کارکنان غسال خانه بهشت زهرای تهران تعریف می کرد:

 

?? یک بار پیرمردی را آوردند که اصلا به مرده شبیه نبود، چهره روشن و بسیار تمیز و معطری داشت. 

 

?? وقتی پتو را کنار زدم بوی گلاب می داد. آنقدر تمیز و معطر بود که من از مسئول غسالخانه تقاضا کردم خودم شخصا این پیرمرد را بشورم و غسل بدهم، همه بوی گلاب را موقع شستشو و وقتی که آب روی تن این پیرمرد می ریختم حس می کردند. 

 

?? وقتی که کار غسل و کفن تمام شد بی اختیار در نماز و تشییع این پیرمرد شرکت کردم، بیرون برای تشییع و خاکسپاری اش صحرای محشری به پا بود.

 

?? از بین ناله های فرزندانش شنیدم که گویا این پیرمرد هر روزش را با قرائت زیارت عاشورا شروع می کرد. از بستگانش دقیق تر پرسیدم، گویی این پیرمرد به این موضوع شهره بود!

 

?? آدمی که هر روزش با زیارت عاشورا شروع می شد.


کودتای ترکیه که ظاهراً شکست خورده است ولی آثار آن بر فضای سیاسی باقی می‌ماند. دیشب ترکیه به اردوغان کارت زرد داده و این به معنای آن است که موقعیت او حتی در صورت غلبه بر کودتا تضعیف شده است.


با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریع‌تر و بدون پرده دریافت کرد. جذابیت و پرمخاطب بودن این اخبار ما را بر آن داشت تا به اخبار رسمی و غیررسمی منتشرشده در این کانال‌ها بپردازیم.

 


********


خواهرخواندگی بغداد و پاریس در انتحار



ترکیه به اردوغان کارت زرد داد/خواهرخواندگی بغداد و پاریس در انتحاردکتر عبدالله گنجی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: بعد از دو انفجار خونین هفته گذشته بغداد دیشب برای سومین بار کشتار جمعی حدود 90 نفر در فرانسه اتفاق افتاد. گر چه کشتن بی‌گناهان در هر صورت عملی زشت و غیرقابل‌دفاع است اما هارمونی بغداد-پاریس و درد مشترک اسلام و غرب زمینه همکاری برای حذف تروریست را بیشتر می‌کند و غرب آرام با همه وجود خنجری که سال‌ها بر پیکر مسلمان فرو کرده است را درک می‌کند.



اکنون غرب باید جریان‌های منطقی اسلامی را به عنوان نمایندگان جهان اسلام به رسمیت بشناسد. از سوی دیگر بین نفت سعودی و انتحار سعودی یکی را انتخاب کند.



دشمنی که مثل کاغذ مچاله شد!



کانال تلگرامی «درس و عبرت» از ابتدا تا انتهای حوادث تیر 1378 به روایت رهبر انقلاب را این‌گونه منتشر کرده است:



«یک عدّه دانشجو از حادثه کوی دانشگاه ناراحت و عصبانی شدند و به خشم آمدند.



دانشگاه تهران، محور دانشگاه‌های کشور است؛ مایه امید همه است.



بچه‌ها عصبانی شدند؛ آن‌ها آمدند و خواستند از عصبانیت این جوانان استفاده کنند؛ داخل صفوف این‌ها شدند و شعارها را از شعارهای دانشجویی، به شعارهای ضدّ نظام تبدیل کردند؛



بعد هم جریان را به خیابان‌ها کشاندند و قضایایی که شنیده‌اید و میدانید.



ترکیه به اردوغان کارت زرد داد/خواهرخواندگی بغداد و پاریس در انتحارخیال کردند که کار را پیش برده‌اند؛



اما نیروی انتظامی با قدرت وارد شد...



انتظار این بود که نیروی انتظامی بعد از آن ضربه اوّل – ضربه حیثیّتی – اصلاً نتواند هیچ دفاعی بکند؛ اما انصافاً به میدان آمدند و خوب دفاع کردند.



بعد هم که بسیج – آن نیروی اصلی و عظیم ملت ایران – با سازماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد شد و به‌طور قاطع، مثل کاغذی که مچاله کنند، دشمن را مچاله کردند.



فردای آن روز هم که ملت به صورت واقعاً خودجوش به خیابان‌ها آمدند و آن تظاهرات پُرشور و عظیم و میلیونی را راه انداختند.» 8/5/1378



درآمد ریالی دولت یازدهم از فروش نفت در سال 95، بیش از درآمد دولت دهم در سال طلایی 90



سیدیاسر جبرائیلی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: روز گذشته قیمت فروش نفت ایران در ماه ژوئن 44.68 دلار اعلام شد و طبق اعلام وزارت نفت هم اکنون روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت به فروش می‌رسد. می دانیم که دولت پول نفت را تبدیل به ریال کرده و به مصرف داخلی می‌رساند. در صورتی که میانگین قیمت نفت تا پایان سال همین رقم باشد، دولت با احتساب هر دلار (دولتی) 3086 تومان، طی سال جاری حدود 126 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی خواهد داشت.



ترکیه به اردوغان کارت زرد داد/خواهرخواندگی بغداد و پاریس در انتحاردر سال 1390 که درآمد نفتی ایران در اوج قرار دارد -و بعد از آن نصف می‌شود- درآمد کشور از این محل حدود 113 میلیارد دلار است که با احتساب هر دلار میانگین یک هزار تومان، درآمد دولت دهم 113 هزار میلیارد تومان بوده است.



نتیجه اینکه درآمد ریالی دولت آقای روحانی از فروش نفت در سال 95، بیش از درآمد دولت دهم در سال 90 یعنی سال طلایی درآمد نفت ایران در طول تاریخ است.



توقع زدایی از برجام؛ نگرانی انتخاباتی یا استارت فاز دوم عملیات نفوذ؟!



محمد ایمانی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «واقعی کردن انتظارات» تبدیل به پیشانی برنامه های برخی مدیران دولتی و حامیان رسانه ای و سیاسی آن‌ها در آخرین سال دولت یازدهم شده است. براستی کدام محافل از سال 91 انتظارات موهوم و دخیل بستن به «کدخدا» و سپس بی عملی راجایگزین مواجهه صادقانه با مردم و همت و عمل کردند؟



رهبر معظم انقلاب گویا چند سال بعد را پیش بینی می‌کردند که 14 خرداد 92 -دو هفته قبل از انتخابات - در حرم امام فرمودند «نامزدها آنچه توانایی انجامش را دارند به مردم بگویند. حرفی نزنند که اگر سال آینده نوار سخنانشان را جلوشان گذاشتند شرمنده شوند یا گردن این و آن بیاندازند». معظم له برخی اظهار نظرها را بی انصافی توصیف کردند.



از جمله این بی انصافی‌ها آن بود که کسانی مدعی شدند گره های اقتصادی به خاطر درگیری با آمریکاست و توافق و تفاهم با شیطان بزرگ امکانپذیز بوده اما نظام نخواسته چالش را حل کند.



حالا همان طیف بسیج شده‌اند و می گویند برجام، تفاهم اقتصادی نیست و نباید نگاه اقتصادی به آن داشته باشیم یا در میان مردم به انتظار گشایش اقتصادی دامن بزنیم (!) خب! پس آن همه امتیازی که دادیم، بدهکاری ما به غرب بود و خواستیم مدیون دولتمردان مستکبر در غرب نباشیم؟!



توقع واقعی غربگرایان تقلیل گرا که می‌کوشند مردم را نسبت به کدخدا سریع الرضا بلکه بی توقع و بدهکار کنند چیست؟ آیا آن‌ها فقط نگران انتخابات 9 بعد هستند یا برخی از آن‌ها برجام را فقط یک فاز از عملیات چند مرحله ای نفوذ و ضربت در عمق استراتژیک نظام می‌دانند که باید با فازهای دیگر تداوم پیدا کند؟



روزهای سخت روحانی از راه رسید



دکتر رضا سراج در کانال تلگرامی‌اش نوشت:



مقدمه



تبدیل مدافعین دیروز برجام به ساکتین و منتقدین برجام، نشانه‌ای از روزهای سخت روحانی است و ایشان در کمتر از یک سال آینده باید به انبوه پرسش‌ها و مطالبات مردم پاسخ دهد.



پرسش‌ها و مطالبات مردم از روحانی:



1.  تحریم‌ها چه زمانی لغو می‌شود؟ 



2.  اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان چه شد؟‌ 



3.  وعده‌های 100 روزه برای حل مشکلات چه شد؟ 



4.  گشایش‌های روزانه برجام چرا قابل مشاهده نیست؟ 



5.  چرخ اقتصاد برای عبور از رکود کِی بچرخش درمی‌آید؟ 



 6.      150 وعده اقتصادی انتخاباتی کِی محقق می‌شود؟ 



7.  حاشیه‌های فریدون و لابی سرخه به کجا رسید؟ 



8.  فرجام فساد فیش‌های نامشروع به کجا رسید؟ ‌ 



9.  عبور از رکود علمی کِی عملی می‌شود؟ 



10.  علل انفعال در برابر عربستان چیست؟



نتیجه



براساس نظرسنجی مؤسسه کانادایی «ایران پل» محبوبیت روحانی از 61% در سال گذشته به 38% در اولین سالگرد برجام رسیده است. با پرسش‌ها و مطالبات انباشته شده جامعه، اقبال عمومی به روحانی در سال آینده چند درصد خواهد شد؟ روزهای سخت روحانی از راه رسیده است.



ترکیه به اردوغان کارت زرد داد



ترکیه به اردوغان کارت زرد داد/خواهرخواندگی بغداد و پاریس در انتحارسعدالله زارعی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: کودتای ترکیه که ظاهراً شکست خورده است ولی آثار آن بر فضای سیاسی باقی می‌ماند. امشب ترکیه به اردوغان کارت زرد داده و این به معنای آن است که موقعیت او حتی در صورت غلبه بر کودتا تضعیف شده است. اردوغان که در هفته های اخیر واگرایانه عمل کرد و در صدد حذف احزابی برآمد که حاکمیت مطلقه آ.ک.پ را بر نمی‌تابیدند. با وقوع کودتا اردوغان قادر نخواهد بود تا اصلاحات مورد نظرش را دنبال کند.



آیا حمایت اولیه امریکا و عربستان از کودتا که به عقب نشینی امریکا از موضعش منجر شد، اردوغان را ناگزیر به اصلاح در دیدگاه خود خواهد کرد؟



دولت اولاند استقلال فرانسه را پیش فروش کرده است؟



محمد ایمانی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: این جهان کوه است و فعل ما ندا... حادثه تروریستی در شهر نیس و در روز ملی فرانسه 80 کشته و 120 مجروح بر جای گذاشت. گفته می‌شود فرد کامیون سوار طی 2 کیلومتر مردم را زیر گرفته و سپس به رگبار بسته است. وقتی یک نفر بتواند چنین جنایتی بکند لابد حساب عملیات های بزرگ‌تر مهیب تر خواهد بود.



این ماجرا یک هفته پس از آن اتفاق می‌افتد که دولت فرانسه به سازمان منافقین -با سابفه ترور و کشتار 17 هزار ایرانی- اجازه داد نشستی با حضور برخی مقامات سابق غربی و ارتجاع عربی (از جمله رئیس سابق استخبارات سعودی) با آرزوی براندازی جمهوری اسلامی برگزار کند.



فرانسه کوچک در قلب فرانسه که سال گذشته را با رشد اقتصادی تقریباً صفر درصدی سپری کرد به اختیار دولت این کشور لانه زنبورها و تروریست های رذل با گرایش های مختلف شده که ویژگی مشترک همه آن‌ها ضد مقاومت و ضد ایرانی بودن است؛ اما اوباش و اجامر اجیر شده اگر مدتی هم فرصت تلقی شوند یک تهدید ذاتی برای دولت حامی خود هستند.



فرانسه اینک به انبار باروت وبنزین فاچاق تبدیل شده است. مهم نیست چه کسی و با چه نیتی کبریت را بکشد و در این انبارفاقد استاندارد بیندازد. مهم این است که در آن صورت انفجار قطعی است؛ اما مهم تر از تروریست‌ها، حاشیه بزرگ از مردمی فقیر و محروم است که در طول دهه اخیر تدریجاً تبدیل به متن درحال عصیان و شورش شده‌اند. آن‌ها فقط در یک روز 10 هزار اتوبوس و خودرو را در چند شهر به آتش کشیدند.



رژیم فرانسه در طول 10- 15 سال گذشته استقلال رأی خود را به نوچگی و ریزه خواری آمریکا وصهیونیست ها فروخت و این اواخر به تبادل رشوه های آلوده به جنایت با برخی رژیم های مرتجع منطقه پرداخت و اقتصاد و سیاست این کشور را به سمت فعالیت های مافیایی (نظیر حمایت از تروریست‌ها وگرفتن پول در ازای آن یا کاری که در مذاکرات هسته ای کرد) سوق داد. بدین ترتیب فرانسه در دهه گذشته به تدریج تبدیل به پایتخت آشوب و ترور در قلب اروپا شده است.



آیا ماجرای نیس در روز ملی فرانسه دولت این کشور را به خود می‌آورد یا اینکه برخی ارکان آن، استقلال رأی این رژیم وبه تبع آن امنیت مردم را تماماً به حامیان بزرگ‌تر تروریسم و بی ثباتی پیش فروش کرده‌اند؟ ملت فرانسه اکنون میوه تلخ تروریسمی را می‌خورند که دولت آن‌ها با کمک دیگران در سوریه پرورش داد.



جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا و ناامن وضعیف شدن فرانسه، در سر جمع خود، احتمالاً به نفع آمریکا و صهیونیسم بین الملل است که اروپا را گماشته و مباشر خود می‌خواهند نه شریک و متحدی دارای استقلال رأی از جمله درباره مسائل غرب آسیا و ایران.