سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصر ظهور

تخریب مسجد الاقصی، بعد از ظهور


موضوع در بیان تلاش برای تخریب مسجدالاقصی از سوی دو جریان یهود و مسیحیت با «هدف متفاوت» بود. دیدگاه اول بیان گردید.

مصطفی امیری

در سال 1948میلادی، فلسطین اشغال شد. یهود صهیونیسم خوشحال و شادمان از فتح «ارض موعود» بعد از 2000سال ترک سرزمین فلسطین.

سپس در سال 1967میلادی، یهودیان اسرائیل، قدس را نیز اشغال کردند و به تعبیر خودشان وارد «کوه معبد» شدند. البته بعد از اینکه کشورهای عربی را شکست دادند و جولان سوریه، صحرای سینای مصر و ضفة غربی را از تحت قیمومیت اردن خارج کردند.

علیرغم همه این پیروزی‌‌ها، چرا تاکنون به تخریب مسجدالاقصی همت نکردند و معبد سلیمان را رونمایی نکردند؟ با اینکه می‌توانستند در همان سالهای که انقلاب ایران و محور مقاومت شیعی، هنوز قوام نیافته بود و در آغاز راه بود و از طرفی شکست سختی را بر کشورهای عربی تحمیل کرده بودند. آیا در آن زمان از کشورهای عربی، می‌ترسیدند؟ خیر. زیرا اعراب را شکست داده بودند. 

پس چرا صرفا به تملک «دیوار ندبه» اکتفا کردند؟ داستان چیست؟ آیا منتظر انتخاب زمان مناسب هستند؟

تلاش برای معرفی منجی مسلمانان به عنوان دجال و آنتی‌کرستی زیرا اگر قبل از بازگشت حضرت عیسی مسیح، مسجدالاقصی را تخریب کنند و معبد سلیمان را جایگزین کنند، به همه عالم ثابت خواهد شد که تورات و انجیل تحریف شده است. زیرا در کتاب مقدس، ذکر شده است: «مسیح بعد از بنای معبد سلیمان و آنتی‌کرست، خواهد آمد».  وطبیعتا، یهود و جریان مسیحیت انجیلی، نمی‌خواهند این حقیقت آشکار شود و آبروی چندهزار ساله‌شان به باد رود. از این‌رو کماکان مسجدالاقصی را تخریب نکردند و نخواهند کرد. بلکه منتظر فرصت مناسب هستند و آن، بعد از ظهور منجی مسلمانان است.

بنابراین تخریب مسجد الاقصی، در دوران بعد از ظهور، انجام خواهد شد. تا یهودیان اعلام کنند منجی که ظهور کرده، «مسیح دجال و دروغین» (آنتی‌کرست) است و باید مسجدالاقصی، تخریب و معبد سلیمان رونمایی شود تا «مسیح واقعی»، ظهور نماید.

آیات سوره اسراء دال بر بقای مسجد هنگام ظهور است

ضمن اینکه ادله قرآنی دال بر وجود مسجدالاقصی تا ظهور است. مطابق ظاهر آیه هفت سوره اسراء، مسلمانان و شیعیان وارد قدس و فلسطین خواهند شد و نقشه‌های یهود برای رونمایی از معبد سلیمان، خنثی خواهد شد و بیانگر این است تخریب مسجدالاقصی، ناتمام باقی خواهند ماند. زیرا مطابق ظاهر آیه، از وجود «مسجد الاقصی» در هر دو انتقام، سخن به میان آمده است (وَلِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ).

یهودیان، قبل ظهور موفق به رونمایی معبد سلیمان نخواهند شد اما بعد از ظهور و به قرینه عبارت قرآنی «لِیُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبیراً»، معبد سلیمان را در دوران دجال*، رونمایی خواهد کرد اما در مجازات دوم یهود که بعد ظهور است، توسط امام مهدی در معیت حضرت عیسی، این مظاهر علو و فساد یهود، تخریب خواهد شد.

پاورقی: نقد و بررسی دیدگاه دوم:

در قرآن صرفا سخن از ورود به مسجدالاقصی استما اینکه بیان می‌شود ادله قرآنی دال بر وجود مسجدالاقصی تا ظهور است، اشکالی مطرح است: اولا مراد از مسجدالاقصی در آیات سوره اسراء شامل تمام بیت‌المقدس است که در عصر معاصر شامل مسجد قبةالصخره با گنبد طلایی، دیوار براق (دیوار ندبه)، محل معراج پیامبر و ... است؛ ثانیا در آیه هفت سوره اسراء، سخن از ورود شیعه به مسجدالاقصی و فلسطین است و سخنی از حفظ و ابقای امکان مقدسه آن الزاما به‌صراحت به میان نیامده است. پیروزی دجال بر اسرائیل، عقیده «مسیحیت انجیلی» است و نه «یهود سیاسی»

توضیح اینکه طبق مبانی یهود سنتی (صهیونیسیم دینی)، معبد سلیمان توسط ماشیح (منجی یهود) بعد از ظهور وی، بنا می‌شود و نه قبل از منجی.

اما «صهیونیسم سیاسی» که تبلور آن در دولت اسرائیل است و خواهان حاکمیت بر «نیل تا فرات» است (تصویر)، قائل به بنای معبد سلیمان قبل از ظهور منجی یهود (ماشیح) است. اگر چنین نیست، پس حفاری‌های زیر مسجدالاقصی و ساخت ماکت هیکل سلیمان چه معنایی دارد؟ و به‌نوعی زمینه‌سازی برای دوران ماشیحایی است که البته بیان شد مخالف اندیشه‌های «یهود سنتی» است.

واما تلاش برای معرفی منجی مسلمانان به عنوان دجال، بیشتر عقیده «مسیحیت انجیلی» است. و زمانی که مسیح دجال (آنتی‌کرست) در جنگ با اسرائیل، در حال غلبه و پیروزی است، عیسی خواهد آمد.

حال اگر بتوانند در این دوئل، این نقشه را بر «یهود سیاسی» تحمیل کنند، بحث دیگری است. البته سکولارهای اسرائیل، مساله تخریب مسجدالاقصی را به دلیل خوف شدید از آینده این رژیم، در هاله‌ای از ابهام می‌دانند.


 مرتبط:


??دیدگاه اول: تخریب مسجد الاقصی، قبل از ظهور


??در دوئل بین یهود و مسیحیت، کدام جریان برنده خواهد شد؟


??احیای معبد سلیمان، قبل ظهور منجی، خلاف آموزه‌های یهود