سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصر ظهور

نظر

عربستان سعودی آماده مواجهه با ظهور

 

??دولتها و گروه ها و افراد ، در رابطه با ظهور امام زمان رویکردها و اقدامات مختلفی دارند که بعضی ناخواسته و بعضی هم بر طبق برنامه قبلی است ؛ یعنی بعضی از اقدامات و برنامه های دشمنان و دوستان امام زمان،  برنامه ریزی شده و در جهت موافقت یا مخالفت و دشمنی با امام زمان است و بعضی نیز ناخواسته و بدون توجه و التفات است. در واقع آنها با اطلاعی که از روایات و پیشگویی های دینی دارند می کوشند مانع ظهور شوند یا آن را نزدیک تر سازند.

 عربستان سعودی و سران ناصالح و خبیث آن از جمله این کشورهاست که خواسته یا ناخواسته برنامه ها و اقداماتی جهت جلوگیری از ظهور یا به شکست کشاندن آن انجام می دهند. البته حوادث و رویدادهایی نیز در این کشور روی می دهد که یقینا جهت تسریع ظهور است( مثل اقداماتی که ناخواسته در داخل خاندان سعودی روی می دهد). بر اساس روایات می توان سیر اقدامات حاکمان و مردم عربستان سعودی علیه مهدویت و ظهور را چنین ترسیم کرد ( البته بعضی از آنها همینک قابل مشاهده و رصد است):

1. قدرت یابی دشمنان اهل بیت(ع)  و حاکمیت مطلق بر حجاز 

در روایات از این حکام تحت عنوان بنی فلان ، بنی العباس دوم ، بنی امیه و... نام برده شده و از دشمنی و کینه و نفرت آنها از تشیع و ولایت و حتی امام زمان نام برده شده است.در تفسیر آیه 65 سوره انعام ( یلبسکم شیعا ...) از امام باقر آمده است: « مراد از "او یلبسکم شیعا" اختلاف در دین و طعن به یکدیگر زدن است و منظور از "یذیق بعضکم باس بعض"  کشتن برخی از شماست توسط برخی دیگز است و تمام ایین حوادث در میان اهل قبله و مسلمانان به وقوع می پیوندد»( بحار الانوار، ج52، ص182).

2.حساسیت نسبت به حضور شیعیان و مومنان در مکه و حج

در ماههای پیش از ظهور، م?منان و یاران امام زمان_با برنامه یا ناخواسته _ دسته دسته  به مکه رهسپار می‌شوند تا امام را یاری کنند. حاکمان ولایت ستیز مکه و مدینه نسبت به آنان مشکوک می‌شوند و سعی در قتل و از بین بردن آنها می کنند. روایت ابوبصیر به نقل از امام صادق(ع) حاکی از آن است که در آن زمان بسیاری از م?منان دستگیر شده و به زندان افکنده می‌شوند.(بشاره الاسلام ،ص210 )

3. افزایش جنایت و خشونت علیه پیروان ولایت ( جنون تکفیر)

وجه بارز عریستان قبل از ظهور ولایت ستیزی و قتل و غارت و ظلم و ستم فراوان علیه شیعیان و پیروان اهل بیت است. بر اساس بعضی از روایات آنعا در مدینه یک جوان هاشمی را با خواهرش (محمد و خواهرش فاطمه) را به شهادت می‌رسانند و نیز افراد زیادی از منتظران و شیعیان را به قتل می رسانند.       

4. اعلان مخالفت و دشمنی با امام زمان

مهم ترین فرهنگ حاکم بر عربستان قبل از ظهور ساماندهی و هدایت برنامه ها و اقدامات نظامی و سیاسی و فرهنگی علیه مهدویت و بخصوص امام زمان است, به طوری که به محض حضور نماینده و سفیر امام زمان در مکه ( نفس زکیه) او را به شهادت می رسانند و بجد دنبال یافتن حضرت مهدی و به شهادت رساندن او هستند. در روایتی که از امام باقر(ع) از زبان امام مهدی ( عج) نقل شده که  می‌فرماید: ...اهل مکه مرا نمی‌خواهند، امّا من به سوی آنها فرستاده شده‌ام تا بر آنها اتمام حجت کنم، آن‌گونه که اشخاص همچون من شایسته است اتمام حجت کنند.     

5. هم پیمانی با غرب و یهود  

از مهم ترین برنامه های حاکمان حجاز و به طور کلی دشمنان ولایت در کشورهای به اصطلاح اسلامی ، اتخاد و هم پیمانی با یهود است تا به هر نحو ممکن بتوانند مانع ظهور امام زمان شوند.

   6.تلاش برای خروج سفیانی و تقویت و تجهیز او

یکی از ویژگی های بارز نظام سیاسی و مذهبی حاکم بر حجاز، زمینه سازی و تلاش برای خروج سفیانی و جریان پلید تکفیری است تا ریشه شیعیان را بزنند و مانع ظهور امام زمان شوند... بر اساس بعضی از روایات پرچمی از عربستان بلند شده و به نزاع های آخرالزمانی می پیوندد و این نزاع ها یک سال طول می کشد ( الملاحم ، ص 166). پس از آن سفیانی خروج می کند.

اینها فقط بخشی از اقدامات سران و مردم عربستان سعوی قبل از ظهور علیه مهدویت و امام زمان است؛ وگرنه حوادث زیادی مرتبط با در این کشور روی می دهد. می توان گفت عربستان، پایگاه اصلی خشونت و مخالفت با امام زمان خواهد بود( چنان که الان هم هست).شواهد نشان می دهد باور وهابیان به ظهور قریب الوقوع امام زمان بسیار بسیار بیشتر از ماست. آنها اشراف بیشتری بر روایات دارند ؛ اما رویکرد آنها به ظهور شیطانی و در جهت دشمنی با ولایت مطلقه مهدوی است