سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصر ظهور

تسنیم/ یک رسانه لبنانی از احتمال دخالت نظامی رژیم سعودی در سوریه از طریق اردن برای جلوگیری از فروپاشی روزافزون گرو‌ه‌های تروریستی تکفیری خبر داده است.

 

روزنامه الدیار احتمال دخالت نظامی رژیم آل سعود در سوریه از طریق اردن را مطرح کرده است.

این روزنامه نوشت در حالی که تحرکاتی از سوی روسیه و آمریکا برای انجام مذاکرات آتش بس در سوریه آغاز شده، به طوری که فرانک اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان طرف‌های درگیری را به پایبندی به آتش بس فرا خوانده، منابع دیپلماتیک و دولتی در خاورمیانه تاکید کردند سعودی‌ها احتمال انجام عملیات زمینی در جنوب شرقی سوریه را با همکاری اردن بررسی می‌کنند که بعید نیست در چنین عملیاتی مشارکت کند.

 

ریاض معتقد است که استقرار نیروهای نظامی در خاک سوریه یک شرط ضروری نه تنها برای حفظ سیطره و نفوذ خود در سوریه بلکه در واشنگتن است که روزنامه فایننشال تایمز انگلیس به این مسئله اشاره کرده است.

 

به گزارش الدیار، رهبران قبایل شرق سوریه تصریح کرده‌اند که سعودی‌ها به ماموریت‌های شناسایی در جنوب شرقی مرزهای سوریه و اردن دست زده اند.

 

خاطر نشان می‌شود هر چند این رسانه لبنانی از احتمال دخالت نظامی عربستان در سوریه از طریق اردن خبر داده که پیش از این بارها طرح اشغال دمشق از طریق اردن با عنوان ادعایی توفان جنوب با اقدام قاطعانه و محکم ارتش و نیروهای مردمی سوریه در درعا به شکست منجر شد، طرحی که از سوی اتاق امان دنبال می‌شد و سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، آل سعود، آل ثانی، آل نهیان، آمریکا، فرانسه و ترکیه در آن مشارکت دارند.

 

رژیم سعودی و ترکیه اخیرا تهدیدهای خود برای دخالت نظامی در خاک سوریه به بهانه مبارزه با داعش را در حالی افزایش داده‌اند که این کشورها از حامیان اصلی تروریست‌‌های تکفیری به ویژه داعش و جبهه النصره به شمار می‌روند، این در حالی است که سوریه، روسیه و ایران درباره هرگونه دخالت نظامی آل سعود در سوریه و پیامدهای هولناک آن هشدار داده‌اند. البته آل سعود پس از آنکه متوجه این حقیقت شد که آمریکا حاضر نیست به خاطر حمایت‌های این رژیم، خود را در منطقه به دردسر بیندازد،‌توپ را به زمین واشنگتن انداخت و اعلام کرد اگر ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا تصمیم به دخالت نظامی در سوریه بگیرد،‌عربستان هم به آن خواهد پیوست.

 

اخیرا برخی رسانه‌ها از ورود نظامیان سعودی به خاک اردن برای تجاوز به خاک سوریه خبر داده بودند که یک منبع سوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سوریه تاکید کرد شایعه برخی رسانه‌ها مبنی بر ورود نظامیان سعودی به خاک اردن برای رفتن به سوریه صحت ندارد، چرا که دولت سوریه به کشورهای ذیربط پیام‌هایی فرستاده و به آنها درباره هرگونه دخالت بدون موافقت دمشق هشدار داده و تاکید کرده است با چنین اقداماتی به مثابه تجاوز مقابله خواهد کرد.

 

این منبع سوری افزود ولیدالمعلم وزیر خارجه سوریه در کنفرانس مطبوعاتی اخیرش تاکید کرده بود هر نظامی متجاوزی که وارد خاک سوریه شود با تابوت بازخواهد گشت و این پیامی به کسانی است که بخواهند بفهمند.

 

منبع سوری که در درعا حضور دارد، افزود ما تاکید می‌کنیم در صورتی که نظامیان سعودی از طریق اردن وارد شوند، فرودگاه‌هایی که این نیروها از طریق آن وارد شده‌اند، هدف ارتش سوریه خواهد بود، در نتیجه این خبر‌ها صرفا تبلیغات سیاسی است که پیش از نشست‌های مونیخ آلمان درباره سوریه منتشر شده است.

 

 

 

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar