سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصر ظهور

مردم با هم حج می‏کنند و وقوف در عرفاتشان را هم با همدیگر و بدون امام انجام می‏دهند. هنگامی که در منا هستند، فتنة سختی برمی‏خیزد ...
آرمان پرس :

روز پنجشنبه در جریان برگزاری مراسم حج در سرزمین منا حضور گسترده حجاج در این منطقه حادثه آفرین شد و صدها نفر کشته و زخمی شدند.

سازمان حج و زیارت ایران اعلام کرده که شمار کشته‌شده‌ها از 1300 نفر گذشت و بیش از 2000 نفر زخمی شده‌اند؛ این در حالی است که سازمان دفاع شهری عربستان شمار کشته‌ها را تا کنون 717 کشته اعلام کرده است.

 


 

به گفته سازمان حج و زیارت ایران جان باختن 131 نفر از حجاج ایرانی تأیید شده و بیش از 60 نفر هم زخمی شده‌اند که دولت عربستان در انتقال زخمی‌ها به بیمارستان تعلل می‌کند.

حادثه منا و روایات ظهور مرتبط با آن + عکس و سند

این در حالی است که درحج امسال به طرز مشکوکی شاهد حوادثی همچون سقوط مرگبار یک جرثقیل بر سر حجاج در مسجدالحرام و همچنین چند حادثه دیگر همانند سقوط پنکه سقفی بر سر حجاج و ... بوده ایم .

 


 

از آنجا که منتظران ظهور همواره پیگیر اخبار این اتفاقات و ارتباط آنها با ظهور هستند؛ لذا در اینجا برخی روایات مرتبط با حوادث مکه را آورده ایم :

لازم به ذکر است مطرح کردن این روایات به عنوان مصداق برای این حادثه نیست

روایاتی که درگیری بر سر تاج و تخت در حجاز را بعد از کشته شدن این فرمانروا توصیف می‌کند فراوان است. اینک نمونه‌هایی از آن را یادآور می‌شویم. حضرت رضا(ع) فرمود: «از جمله نشانه‌های فرج، حادثه ای است که بین حرم مکه و مدینه رخ می‌دهد»، پرسیدم: آن حادثه چیست؟ فرمود: «تعصّب قبیله‌ای بین دو حرم به وجود می‌آید و فلانی از خاندان فلان، پانزده رئیس قبیله را به قتل می‌رساند».5 احادیث شریف ما از آشوبی که در میان حاجیان طیّ مراسم حج رخ خواهد داد، خبر می‏دهند که در واقع دنبالة اختلافات اهالی حجاز بر سر پادشاهی آن دیار است.

امام صادق(ع) فرمودند: «مردم با هم حج می‏کنند و وقوف در عرفاتشان را هم با همدیگر و بدون امام انجام می‏دهند. هنگامی که در منا هستند، همچون افرادی که به هاری دچار شده اند به جان هم می افتند تا آنکه عقبه را سیل خون فرامیگیرد.»6

سهل بن حوشب از رسول مکرم(ص) نقل کرده است که: «در ماه رمضان صدایی خواهد بود و در ماه شوال شعله های آتش برپا می شوند و در ذیقعده مردم دسته دسته شده و هرکس به سراغ قبیله خود می رود .  در ذی حجه خونریزی در منا رخ می‏دهد و چنان خونی به جریان می‏افتد که به جزیره (جمره) می‏رسد» و سپس می فرمایند: و اما محرم چه محرمی !  .7 عبدالله بن سنان هم از امام صادق(ع) روایت کرده است: «مردم چنان دچار مرگ و کشتار می‏شوند که به حرم پناه می‏برند پس (از آن) منادی راست‌گویی ندا در می‏دهد که برای چه جنگ و کشتار به پا کرده‏اید؟ سرور شما فلانی است» 8

منابع:

5. همان، ج52، ص210.

6. الممهدون للمهدی(ع)، ص60؛ یوم‌الخلاص، ص570.

7. منتخب‌الاثر، ص451؛ بشارةالاسلام، ص34، یوم‌الخلاص، ص532؛ بیان‌الائمّه(ع)، ج1، ص433 و ج2، ص355.

8. الغیبـ[ نعمانی، ص178؛ در این زمینه ر. ک: عصر ظهور، ص293.