سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصر ظهور

نظر
تحلیل‌غرب ازنقش سردارسلیمانی در حمله روسیه به داعش
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 مهر 1394 ساعت 08:36
 
محافل غربی می‌گویند بمباران مراکز تروریست‌ها در سوریه از سوی روسیه و همکاری اطلاعاتی مسکو با تهران و بغداد و دمشق، محصول سفر چندی پیش ژنرال سلیمانی به مسکو است و تحولات اخیر می‌تواند آمریکا را بیش از گذشته به حاشیه براند.
تحلیل‌غرب ازنقش سردارسلیمانی در حمله روسیه به داعش
به گزارش جهان به نقل از کیهان، وبسایت شبکه ان‌بی‌سی از سفر ماه اوت قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران خبر داده و می‌نویسد: سوریه متحدی برای ایران و خطی مستقیم به سمت حزب‌الله لبنان است؛ همچنان که در کنار دریای مدیترانه قرار دارد و برای روسیه کشوری مهم به شمار می‌رود. ایران و روسیه در نشستی در مسکو تصمیم گرفتند از سوریه حمایت کنند. فعال شدن روسیه، واشنگتن را شرمنده می‌کند. واشنگتن در تحولات 4 سال گذشته سوریه، کار فوق‌العاده‌ای انجام نداده است.

این گزارش می‌افزاید: سوریه برای روسیه به یک فوریت بدل شده است. مسکو نمی‌خواهد شاهد بازگشت جهادی‌های چچنی و داغستانی آموزش دیده در سوریه به سرزمین‌شان باشد. یک مقام برجسته اطلاعاتی آمریکا می‌گوید، پیشتر دیدارهایی با مقام‌های امنیتی روسیه درباره تضعیف گروه داعش انجام گرفته است. روسیه بازی تازه‌ای را در شطرنج با آمریکا شروع کرده است.

روسیه، نخستین حملات هوایی خود علیه پایگاه‌های تروریست‌ها را نزدیک شهر حمص انجام داد. به گزارش سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی روس‌ها نخستین حمله هوایی خود در سوریه را در حوالی شهر حمص در غرب این کشور انجام داده‌اند. این منطقه‌ای است که ماه‌ها درگیری شدید را تجربه کرده است، این مسئله قطعا به تشدید تنش‌ها بین مسکو و واشنگتن منجر خواهد شد، زیرا ارتش روسیه و آمریکا قرار بود برای جلوگیری از برخوردهای احتمالی با یکدیگر رایزنی و گفت‌وگو داشته باشند.

روزنامه دیلی‌تلگراف نیز تصریح کرد: آمریکا در موضوع سوریه به حاشیه رانده شده است. پوتین با حمایت نظامی از همتای سوری خود بشار اسد، باراک اوباما را مغلوب کرده است. در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید نباید اجازه داد اسد به عنوان رئیس‌جمهور سوریه باقی بماند، اما رئیس‌جمهور روسیه شخصا و با استقرار تسلیحات سنگین روسی در سوریه، بر سر قدرت ماندن اسد را تضمین کرده است. اگر این روند را به یک بازی شطرنج تشبیه کنیم می‌توان گفت پوتین اوباما را کیش و مات کرده است.

تلگراف افزود: موضوع نگران‌کننده‌تر برای اوباما این حقیقت است که ایران- که تنها سه ماه از امضای توافق هسته‌ای‌اش با واشنگتن می‌گذرد و قرار است نوید‌دهنده دوره‌ای جدید در روابط بین دو کشور باشد- در حال حمایت از سوریه است. ایران همانند مسکو، هم‌پیمان دیرینه اسد محسوب می‌شود، کسی که باقی ماندنش بر سر قدرت برای حفظ منافع ایران در منطقه از جمله شبه نظامیان شیعه حزب‌الله در جنوب لبنان حیاتی است. تغییر در موضع ایران درباره موضوعات مهم منطقه از جمله سوریه به خاطر توافق هسته‌ای بعید به نظر می‌رسد.

در همین حال خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: همکاری و تبادل اطلاعاتی میان‌ 4 کشور ایران، روسیه، سوریه و عراق موجب نگرانی پنتاگون شده است.

سناتور ارنست از جیمز کلاپر، رئیس سازمان ملی اطلاعات آمریکا درباره پیامدهای این توافقنامه تبادل اطلاعاتی، و «پیامدهای گسترده‌تر ظهور روسیه به عنوان پیشرو در خاورمیانه همزمان با از دست رفتن فرصت آمریکا برای مبارزه با داعش» سوال کرد. کلاپر در پاسخ به این سوال، به علت کمک نظامی روسیه به بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه اشاره کرد و گفت روسیه با وجود اینکه همواره گفته است به مبارزه با تروریسم پایبند است، برای تقویت دولت اسد و کمک به وی در جلوگیری از پیشروی داعش، این کمک‌ها را در اختیار وی قرار می‌دهد.

سناتور ارنست گفت: «از اینکه نقشمان در خاورمیانه و بسیاری از مناطق دیگر کمرنگ شده است، بسیار نگرانم. من پیشتر هم به این موضوع اشاره کرده‌ بودم. این مایه نگرانی شدید همه ماست. من فکر می‌کنم ما باید دراین‌باره با جدیت بسیار بیشتری تلاش کنیم.»
کد مطلب: 447605
 

 


 

 زمان انتشار خبر:جمعه 3 مهر 1394 - 11:08

عکس/ کوچکترین قربانی سوء مدیریت آل سعود

فعالان شبکه های اجتماعی تصاویری از کوچکترین قربانی حادثه خونین منا که به کشته و زخمی شدن صدها تن از حجاج انجامید را منتشر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، ساعت به ساعت ابعاد بیشتری از فاجعه انسانی در حادثه رمی جمرات در منا منتشر می شود.

 

 

نظرات کاربران

ابراهیم
iranشنبه 4 مهر 1394 - 10:31

بای ذنب قتلت ؟

منتظر خانواده
Iranشنبه 4 مهر 1394 - 10:24

این یه جنایته کاملا مشخصه با برنامه قبلی بوده واقعا باید قاطعانه پیگیری کنید دقیقا عربستان میدان جنگ درست کرده اینا فقط سوءمدیریت نیست این یک حادثه برنامه ریزی شده است امسال عربستان کمر به کشتن تمام زائران خانه خدا بسته لطفا پیگیری کنید

ناشناس
iranشنبه 4 مهر 1394 - 10:19

الهی بمیرم برای دل این مادر. خدا لعنت کنه باعث و بانی این فاجعه رو.

رضا جلالی
iranشنبه 4 مهر 1394 - 04:15

هرکس میخواهد نظر بدهد اول خود را بجای این مادر بگزارد بعد نظر بدهد

نظر شما

cap
• نظرات حاوی عبارات توهین آمیز (اشخاص، قومیتها و . . .) به هیچ وجه منتشر نخواهد. شد
• نظرات کپی شده و فاقد محتوا منتشر نمیشود. 
• لطفا از نوشتن نظرات با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

مردم با هم حج می‏کنند و وقوف در عرفاتشان را هم با همدیگر و بدون امام انجام می‏دهند. هنگامی که در منا هستند، فتنة سختی برمی‏خیزد ...
آرمان پرس :

روز پنجشنبه در جریان برگزاری مراسم حج در سرزمین منا حضور گسترده حجاج در این منطقه حادثه آفرین شد و صدها نفر کشته و زخمی شدند.

سازمان حج و زیارت ایران اعلام کرده که شمار کشته‌شده‌ها از 1300 نفر گذشت و بیش از 2000 نفر زخمی شده‌اند؛ این در حالی است که سازمان دفاع شهری عربستان شمار کشته‌ها را تا کنون 717 کشته اعلام کرده است.

 


 

به گفته سازمان حج و زیارت ایران جان باختن 131 نفر از حجاج ایرانی تأیید شده و بیش از 60 نفر هم زخمی شده‌اند که دولت عربستان در انتقال زخمی‌ها به بیمارستان تعلل می‌کند.

حادثه منا و روایات ظهور مرتبط با آن + عکس و سند

این در حالی است که درحج امسال به طرز مشکوکی شاهد حوادثی همچون سقوط مرگبار یک جرثقیل بر سر حجاج در مسجدالحرام و همچنین چند حادثه دیگر همانند سقوط پنکه سقفی بر سر حجاج و ... بوده ایم .

 


 

از آنجا که منتظران ظهور همواره پیگیر اخبار این اتفاقات و ارتباط آنها با ظهور هستند؛ لذا در اینجا برخی روایات مرتبط با حوادث مکه را آورده ایم :

لازم به ذکر است مطرح کردن این روایات به عنوان مصداق برای این حادثه نیست

روایاتی که درگیری بر سر تاج و تخت در حجاز را بعد از کشته شدن این فرمانروا توصیف می‌کند فراوان است. اینک نمونه‌هایی از آن را یادآور می‌شویم. حضرت رضا(ع) فرمود: «از جمله نشانه‌های فرج، حادثه ای است که بین حرم مکه و مدینه رخ می‌دهد»، پرسیدم: آن حادثه چیست؟ فرمود: «تعصّب قبیله‌ای بین دو حرم به وجود می‌آید و فلانی از خاندان فلان، پانزده رئیس قبیله را به قتل می‌رساند».5 احادیث شریف ما از آشوبی که در میان حاجیان طیّ مراسم حج رخ خواهد داد، خبر می‏دهند که در واقع دنبالة اختلافات اهالی حجاز بر سر پادشاهی آن دیار است.

امام صادق(ع) فرمودند: «مردم با هم حج می‏کنند و وقوف در عرفاتشان را هم با همدیگر و بدون امام انجام می‏دهند. هنگامی که در منا هستند، همچون افرادی که به هاری دچار شده اند به جان هم می افتند تا آنکه عقبه را سیل خون فرامیگیرد.»6

سهل بن حوشب از رسول مکرم(ص) نقل کرده است که: «در ماه رمضان صدایی خواهد بود و در ماه شوال شعله های آتش برپا می شوند و در ذیقعده مردم دسته دسته شده و هرکس به سراغ قبیله خود می رود .  در ذی حجه خونریزی در منا رخ می‏دهد و چنان خونی به جریان می‏افتد که به جزیره (جمره) می‏رسد» و سپس می فرمایند: و اما محرم چه محرمی !  .7 عبدالله بن سنان هم از امام صادق(ع) روایت کرده است: «مردم چنان دچار مرگ و کشتار می‏شوند که به حرم پناه می‏برند پس (از آن) منادی راست‌گویی ندا در می‏دهد که برای چه جنگ و کشتار به پا کرده‏اید؟ سرور شما فلانی است» 8

منابع:

5. همان، ج52، ص210.

6. الممهدون للمهدی(ع)، ص60؛ یوم‌الخلاص، ص570.

7. منتخب‌الاثر، ص451؛ بشارةالاسلام، ص34، یوم‌الخلاص، ص532؛ بیان‌الائمّه(ع)، ج1، ص433 و ج2، ص355.

8. الغیبـ[ نعمانی، ص178؛ در این زمینه ر. ک: عصر ظهور، ص293.