سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصر ظهور

اختلاف شیعیان و تف انداختن به روی هم، در عصر نزدیک به ظهور 

 روایتی از کتاب دست اول اصول کافی ، اثر ثقة الاسلام کلینی متوفای سال 328 هجری قمری.

   ثقة الاسلام کلینی (ره) در کتاب ارزشمند کافی برخی از علائم ظهور را ذکر می کنند که از جمله روایتی است از امام صادق (ع) در مورد اختلاف شیعیان، که چنین نقل شده است:

  ابان بن تغلب گوید: امام صادق (ع) فرمود: چطور باشى تو وقتى که میان دو مسجد (مکه و مدینه- یا کوفه و سهله- از مجلسى ره) کوبشى شود؟ (کنایه از واقعه بزرگى است چون جنگ، فرو بردن زمین، بلاء- از مجلسى ره) و علم برچیده و نور دیده شود، مانند مارى که در سوراخ خود به هم پیچد و شیعه اختلاف کنند و یک دیگر را دروغگو خوانند و به روى هم تف اندازند؟ عرض کردم: قربانت، در این وقت خیرى نیست، به من فرمود: همه خیرها در این وقت است- تا سه بار- (منظور از خیر، ظهور امام عصر" ع" است- از مجلسى" ره").

{ اصول کافی، ج 2 ،ص559 ،ترجمه کمره ای }

  گرچه این روایت ممکن است مصادیق متعددی داشته باشد ولی بی شک یکی از مصداق های بارز آن در عصر کنونی ما ، حال امروز شیعیان ایران ،یعنی تنها حکومت شیعی جهان است. 

 شیعیان هم به معنای عوام و هم به معنای خواص آن، در چارچوب این روایت قابل گنجاندن است. چند مدتیست سران و مسئولین رده بالای مملکتی شامل روسای جمهور ، افراد صاحب نفوذ و دارودسته هرکدام ،خصوصا در دهه اخیر ،چنان به جان همدیگر افتاده و هرکدام دیگری را تکذیب می کنند که نمونه آن در میان شیعه ، کم سابقه است.از جمله این تکذیب ها و تف به خودی را ، می توان در مجادله و درگیری های اخیر در انتخابات ریاست جمهوری، و بحث های قوه قضائیه و برخی سران مملکتی دانست که خود برای همه عیان است.

     مصداق دیگر این اختلاف و تف به صورت خودی انداختن شیعه در عصر نزدیک به ظهور را ، اختلاف دو حزب حاکم در ایران یعنی اصلاحطلبان و اصولگریان می توان دانست که در رد و تکذیب افکار و اعمال دیگری ، بیشترین سعی را به خرج می دهند ، تا آنجا که در انتخابات 88 کار به جاهای باریک و خطرناک و فتنه رسید.عده ای قائل به تقلب بودند عده ای عدم تقلب،علیرغم دلایل آشکار. در ادامه این کشمکش ها بیشتر شد تا همین سال های اخیر که بحث برجام پیش آمد و دوباره تنش های سیاسی چه در میان مردم و چه در میان سران دو حزب، بیشتر شد.

    به هرحال از حال روایت معلوم است که شیعیان در عصر ظهور دچار فتنه ها و آزمایش های سخت خواهند شد تا سره از ناسره معین شود و حقیقت به دست گروه مشتاق ظهور برای همه آشکار شود. و همانطور که در حدیث شریف آمده همه خیر یعنی ظهور مولا در این زمان رخ خواهد داد.ان شاءالله